2020 tavaszára kétszer kétsávosra bővítik az M15-ös autóutat az M1-es autópálya és a magyar–szlovák határ között. A kivitelezés során hét új felüljárót építenek, a bővítés a biztonság növekedését is szolgálja egy olyan úton, ahol már sok baleset történt.
Tizennégy és fél kilométer hosszan, 19,5 milliárd forint európai uniós és hazai költségvetési forrásból kétszer kétsávosra bővítik 2020 tavaszára az M15-ös autóutat az M1-es autópálya és a magyar–szlovák határ között. Az M15-ös tervezésekor már autópályát terveztek, de csak az autóút épült meg. A jelenlegi kétszer egysávos autóút határ felé vezető oldalán alakítják ki a plusz két sávot, de felújítják a már meglévő sávokat is. A kétszer kétsávos úton a megengedett maximális sebesség 130 kilométer/óra lesz. A határ akadálymentesítésével gyorsul majd a határátlépés Magyarország és Szlovákia között, emellett teljes értékűvé válik az az európai uniós közúthálózati folyosó, amelynek része az M15-ös út, és ennek kivételével minden szakasza kétszer két sávos autópálya.
A kivitelezés során hét új felüljárót építenek, tizenkilenc műtárgyat újítanak fel és két csomópontot építenek át, Rajkánál és Hegyeshalomnál. Jelenleg a kiviteli tervek véglegesítése történik, de a töltési munkálatok már tavaly ősszel megkezdődtek. A bővítés része annak az útfejlesztési programnak, amelyben Győr-Moson-Sopron megyében valósul meg több mint 610 milliárd forintból. Mivel a kelet–nyugati mellett az észak–déli irányú teher- és személyforgalom is erősödik, szükség van az út bővítésére, ami a biztonság növekedését is szolgálja. Ezen az útszakaszon az elmúlt években sok baleset történt. A bővítéssel könnyebbé válik majd a felvidéki magyarsággal való kapcsolattartás, a rajkai csomóponttal pedig megadatik az a lehetőség, hogy közvetlen út épüljön az ausztriai Németjárfalura.
A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.
Adatvédelmi szabályzat