Segítség! Szivárog a hűtőfolyadék a kocsimból

A kocsink hűtőrendszere – bár a laikusabbak számára nem tűnhet olyan fontosnak – elengedhetetlen szerve a járműnek. Nélküle nagyon hamar megállna a lélek a gépjárművünkben.

Röviden a hűtőrendszerről

A kocsi hűtőrendszere egy speciálisan erre a célra kifejlesztett fagyálló folyadék és víz keverékével operál. Ezt cirkuláltatja az autó hűtőrendszerének kicsi és nagy hűtőkörében. A folyamatos keringtetés segíti, és biztosítja a járgány operatív, működéshez szükséges hőmérsékletét, megakadályozva azt, hogy a motor túlmelegedjen, vagy éppen túlságosan lehűljön. Mivel a rendszer is egy alkatrészhalmaz, ezért előfordul, hogy meghibásodik, elkezd nem rendeltetésszerűen működni. Amikor ez megtörténik, haladéktalanul fel kell keresnünk az autóhűtés javító szervizt, mert amennyiben halogatjuk, a kocsi nem megfelelő hűtése nagyobb, jóval költségesebb problémákhoz vezet. Tehát amennyiben úgy érezzük, szivárog a hűtőfolyadék, már jelezzünk is a szerelőnek, szerviznek.

A hűtőfolyadék szivárgásának okai

Nem véletlenül írtuk azt, hogy „úgy érezzük, szivárog”, ugyanis a hűtőfolyadék szivárgása valóban hamar megérezhető. Az orrunkkal. A jellegzetes, ún. „fagyállóillat” roppant intenzív és akkor is kiszagolható, ha a szivárgásra semmilyen fizikai nyom nem utal (például folt). Viszont azzal, hogy felfedeztük a problémát, még nem válaszoltuk meg a miérteket. A hűtőfolyadék „szökésének” általában a következő három oka van.

Elsőként vegyük a legkönnyebben azonosítható okot, a lyukas, korrodált vízhűtőt, vízcsövet vagy az éppen szétesőben lévő vízpumpát, esetleg a laza bilincset, ami nem képes a helyén és egyben tartani a dolgokat. Amennyiben a felsoroltak közül valamelyik a problémás, számíthatunk arra, hogy a szag mellett külső nyomokat is találunk, ugyanis a szivárgás ilyenkor kifelé történik.

Persze nem minden szivárgástípus ilyen könnyen diagnosztizálható. Egyes esetekben csupán annyit érzünk a problémából, hogy a hűtővíz fogy, viszont nem tudjuk hová. Olyan, mint egy láthatatlan belső vérzés. Ennek az okát általában motorhiba okozza. Repedt hengerfej, vagy éppen a hengerfej tömítésének elöregedése.

Végül a „legkisebb volumenű” ok a vízhűtő zárókupakja körül észlelhető szivárgás. Ennek a forrása maga a hibás kupak. A vízhűtőben lévő nyomás folyamatos, így, ha a záróelem megsérül, a hűtővíz szivároghat. Bár itt a szivárgás nem annyira erős, de pont elég ahhoz, hogy haladéktalanul kezeljük a problémát. Mert amennyiben bármilyen okból kifolyólag a hűtőfolyadék csökken, azt egy szakembernek meg kell vizsgálnia, és el kell hárítania.

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.

Adatvédelmi szabályzat