Gyakran hallani, hogy „csak egy tömítéssel volt baj”. A megállapításban nagyon kétséges, hogy helyesen használtuk-e a „csak” szót, mert a kis tömítések általában igen nagy hiba forrásai lehetnek, ami komoly megterhelést jelenthet az autós pénztárcájának.
A gépjárművekben a tömítések ezrei gondoskodnak arról, hogy az illesztések, kapcsolódások mentén a nagy hőmérsékletű, nagy nyomású folyadékok, vagy levegő és más gázok ne tudjanak a motor, az autó más alkatrészeinek működése közben megszökni, vagy – éppen ellenkezőleg – ne tudjanak olyan helyre beáramolni, ahol semmi helyük nincs, sőt, ahol akár súlyos problémát is okozhatnak. Az autókban használatos tömítések szinte mindenütt – a szokásos terhelés mellet – az autókra jellemző igénybevételi formáknak is ki vannak téve. Itt elsősorban a magas hőmérsékletre, az időjárásra és a mozgás, rezgés következtében fellépő hatásokra kell gondolni.
Az autók tömítésének meghibásodását az esetek jelentős részében az autósok gyorsan felismerik, hiszen akár szabad szemmel, vagy füllel is észlelhetők a jelei. Az autó alatt olaj vagy egyéb cseppek jelzik a tömítés hibáját, a kiáramló gáznak hangja van, de a nem, vagy csak gyatrán működő alkatrész maga is jelzi, hogy a benne áramló folyadék, vagy gáz nem a megfelelő nyomáson mozog, mert szökik az anyag a meghibásodott tömítés mellett. Ilyen esetekben szinte semmilyen türelmi idő nem áll rendelkezésre, azonnal cselekedni kell, ami az esetek döntő többségében a szerviz igénybevételét jelenti, vagyis a tömítés javítását, de inkább cseréjét. Általánosan megfogalmazható alapelv, hogy bármilyen alkatrész cseréjénél, az illesztési pontoknál alkalmazott tömítéseket akkor is cserélni kell, ha egyébként hibátlannak látszanak, vagy hibátlanok is.
A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.
Adatvédelmi szabályzat