Porsche Taycan – a legtitokzatosabb elektromos autó

Amikor 2015-ben, a frankfurti autókiállításon először lengették be a Porsche első, teljes mértékben elektromos autóját a stuttgarti cég illetékesei, vajmi keveset lehetett tudni az új modell részleteiről. Azóta eltelt majdnem három év, jövőre kapható is a modell, ám a részleteket javarészt azóta is homály fedi.

Titokzatosság, mint vonzerő – Mission E és Taycan

Füstös félhomályban úszó sziluett, a Taycan név sokak számára meglepő kiejtése – mindezek olyan információk, amelyek már napvilágot láttak a bejelentéskor még Mission-E névre hallgató formaterv kapcsán. Az autó hivatalos neve azóta Taycan lett – a török „fiatal csikó” a német gyártó címerében található ló formára utalva ezzel. Az igazán fontos részleteket azonban azóta sem árulja el a cég, mi több, a hivatalos csatornákon csepegtetett információk mintha szándékosan is rájátszanának a titokzatosságra. Egy dolog biztos: a formaterv felelőse az a Michael Mauer, aki korábban már bizonyította szakértelmét a Mercedes Benz SLK, Porsche 911 (991) és 918 Spyder modellekkel.
Érdekesség, hogy a genfi autószalonon az akkor még Mission E néven futó projekt keretén belül bemutattak egy kevésbé sportos, leginkább a Panamera-ra hasonlító változatot is. Noha a kérdésekre válaszolva azt megerősítették, hogy a majdani változat nem a SUV vonalat erősíti majd, mégsem jelenthető ki teljes bizonyossággal, hogy nem jelentenek be hamarosan egy e-terepjárót is – főként amennyiben a Taycan beváltja a hozzá fűzött reményeket.

A kevesebb néha több?

Amikor a Taycan teljesítményéről és paramétereiről kérdezték, Stefan Wechbach, a projekt felelőse a következőket nyilatkozta: az autó 0-ről 100-ra kevesebb, mint 3,5 másodperc alatt, 0-ról 200-ra kevesebb, mint 12 másodperc alatt gyorsul. Hozzátette, hogy a végsebessége több lesz, mint 250 km/h, a két (első és hátsó) motor együttes teljesítménye több lesz, mint 600 LE. A hangsúly, mint a fentiekből is látható, nem a valós értékeken, hanem a titokzatosságon van. Annyit azonban bizonyosan sikerült megtudni, hogy a motor típusa a legtöbb gyártó által preferált állandó mágneses szinkronmotor lesz, ellentétben a Tesla által használt indukciós motortípussal szemben. A Porsche szerelmeseinek egy dologban biztos hiányérzetük lesz. A gyártó nem tervez mesterséges motorhangot adni az autóhoz – csendes lesz, mint mindegyik elektromos kocsi.

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.

Adatvédelmi szabályzat