Néha akkor is szervizbe kell menni, ha semmi sem romlott el

Az már minden autós számára világos, hogy az autót időről időre akkor is szervizbe kell vinni, ha egyébként semmi nem hibásodott meg benne, csak éppen a kopott, vagy elhasználódott alkatrészt, segédanyagot cserélni kell.

A katalizátor gondoskodást igényel

Az olajcsere, az olajszűrő, légszűrő újra váltása, vagy éppen a megkopott fékbetétek felváltása újakkal, rutinnak számít. Kevésbé mondható el ugyanez a katalizátorokról, pedig itt sem más a helyzet. A katalizátorok és a részecskeszűrők tisztítása ugyanolyan időszakos szervizfeladat, mint az olajcsere. Ahogy ott sem, itt sem hiba elhárításról van szó, hanem a katalizátornál egyszerűen a berendezés regenerálása a feladat. Ez ma már egészen átfogóan értelmezve a gépkocsi kipufogó és a környezetvédelmet, vagyis a lehető legkisebb káros anyag kibocsátást szolgáló alkatrészeinek karbantartásával egyenlő.

Több mindenre kell figyelni a katalizátoroknál

A mai autókban kötelezően beszerelt részecskeszűrők nem igényelnek napi törődést, de ez nem jelenti azt, hogy minden további nélkül ráérünk megvárni, amíg úgy 150-160 ezer kilométernél le kell őket cserélni. Jóval korábban, ugyanis, már 60 ezer megtett kilométer tájékán is érdemes az üzemanyag elhasználódott mikroszűrőjét újjal felváltani. Ez különösen fontos, ha a dízel autónkkal sokat közlekedünk városi forgalomban, állunk a dugókban. A legkorszerűbb kocsikban a kipufogó rendszert, a részecskeszűrőt egy komputer vezérelte regenerációs eljárással, külső beavatkozás nélkül, maga a kocsi végzi el. Ez egy automatikus tisztító-égető művelet, amivel kapcsolatban az autósnak csak az a dolga, hogy beindulásakor még véletlenül se állítsa le a motort.

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.

Adatvédelmi szabályzat