Az már minden autós számára világos, hogy az autót időről időre akkor is szervizbe kell vinni, ha egyébként semmi nem hibásodott meg benne, csak éppen a kopott, vagy elhasználódott alkatrészt, segédanyagot cserélni kell.
Az olajcsere, az olajszűrő, légszűrő újra váltása, vagy éppen a megkopott fékbetétek felváltása újakkal, rutinnak számít. Kevésbé mondható el ugyanez a katalizátorokról, pedig itt sem más a helyzet. A katalizátorok és a részecskeszűrők tisztítása ugyanolyan időszakos szervizfeladat, mint az olajcsere. Ahogy ott sem, itt sem hiba elhárításról van szó, hanem a katalizátornál egyszerűen a berendezés regenerálása a feladat. Ez ma már egészen átfogóan értelmezve a gépkocsi kipufogó és a környezetvédelmet, vagyis a lehető legkisebb káros anyag kibocsátást szolgáló alkatrészeinek karbantartásával egyenlő.
A mai autókban kötelezően beszerelt részecskeszűrők nem igényelnek napi törődést, de ez nem jelenti azt, hogy minden további nélkül ráérünk megvárni, amíg úgy 150-160 ezer kilométernél le kell őket cserélni. Jóval korábban, ugyanis, már 60 ezer megtett kilométer tájékán is érdemes az üzemanyag elhasználódott mikroszűrőjét újjal felváltani. Ez különösen fontos, ha a dízel autónkkal sokat közlekedünk városi forgalomban, állunk a dugókban. A legkorszerűbb kocsikban a kipufogó rendszert, a részecskeszűrőt egy komputer vezérelte regenerációs eljárással, külső beavatkozás nélkül, maga a kocsi végzi el. Ez egy automatikus tisztító-égető művelet, amivel kapcsolatban az autósnak csak az a dolga, hogy beindulásakor még véletlenül se állítsa le a motort.
A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.
Adatvédelmi szabályzat