Mit kell tudni a motorhibákról?

A motor gyújtogatása során, furcsa hangokat hallhatunk, melyek problémát jelezhetnek, de az is előfordulhat, hogy ezek a zajok sokkal nagyobbak, mint amilyen nagy a baj. A fellépő tünetek, járművenként változóak, de általában gyújtáskimaradást, vagy teljesítménycsökkenést eredményeznek.

Gyújtáskimaradás

A gyújtáskimaradás lehet egyszeri, ideiglenes, de folyamatos is. Ettől még nem kell megijednünk, és arra gondolnunk, hogy ez garantáltan drága szervizelést jelent. Először nézzük meg, mi okozza a gyújtáskimaradást. Már tudjuk, hogy egy motor beindulásához, három dologra van szükség: üzemanyagra és oxigénre a gyulladáshoz, valamint szikrára, ami begyújtja a keveréket.  Ha a motor meghibásodott, gondoskodjunk a leghamarabbi javításáról, mivel a nem megfelelő működés csökkenti a teljesítményt, sokkal több üzemanyagot használ el, és növeli a szmog kibocsájtást. Ezek mellett, a hengeres gyújtáskimaradások károsíthatnak egyes motoralkatrészeket, például az oxigénérzékelőket vagy a katalizátort.

A gyújtóelemek meghibásodása

A motornál, a gyújtóelemek, melyek létrehozzák a szikrát, a leggyakrabban kopó alkatrészek. Ezeket úgy tervezték, hogy maximális élettartamot biztosítsanak, de ha szükséges cserére is lehetőség legyen. A kopása miatt a gyújtógyertya nem tud megfelelően működni, lehetséges, hogy abszolút nem lesz képes a gyújtásra, vagy csak kevés elektromos áramot fejleszt. A probléma eleinte időszakos gyújtáskimaradás formájában jelentkezik, ami fokozatosan rosszabbodni fog. Ezt a gyújtáskimaradást, a gyújtási rendszer okozza. Szerencsére ezek megfizethető áron beszerezhetőek és könnyen cserélhetőek. A gyújtóvezetékeken is jelentkezhet az amortizáció, melyek szintén nehézség nélkül lecserélhetőek és alacsony áron megvásárolhatóak. A régebbi, hagyományos járműveknek új sapkára és rotorra van szükségük. A modern járművek tekercscsomagjai kevésbé megfizethetőek, de mégis könnyen kezelhetők. Ha nem a gyújtási rendszer okozza a kimaradást, nézzük meg az üzemanyagrendszert. Az alkatrészek itt általában hosszabb élettartamúak, de ezek is elhasználódhatnak. Lehetséges, hogy a motor nem indulását az üzemanyagszűrő okozza. El van tömődve, vagy az üzemanyag-befecskendezők tömődtek be. Amennyiben mindent rendben találunk, akkor az üzemanyag-szivattyú vagy a tömegáram-érzékelő hibásodhatott meg, ellenőrizzük át.

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.

Adatvédelmi szabályzat