Miben jobbak az aluminizált kipufogók a többi fémből készültekkel szemben? Milyen előnyeik vannak?

Mit kell tudni a kipufogórendszerről? Miért jobbak az aluminizált kipufogók, milyen előnyökkel rendelkeznek? Mi történik hosszú távon a festékkel bevont kipufogókkal? Mi kell a kipufogórendszer tökéletes működéséhez? Milyen részekből áll a rendszer? Mekkora lehet a kipufogó hőfoka? Megválaszoljuk a témával kapcsolatban felmerülő legfontosabb kérdéseket!

A kipufogórendszer tökéletes működéséhez megfelelő kialakítás és nyomásviszony kell

A kipufogórendszer az egyik legfontosabb szerepet betöltő része a gépjárműnek. A rendszer fő részei közé tartozik a leömlő, a katalizátor, a hangtompító dob és a kipufogó végcső. Ezeket az elemeket pedig különféle csövek kötik össze. A kipufogórendszer feladatai közé tartozik a közlekedési eredetű légszennyezés csökkentése, a kipufogógáz szabadba vezetése, a hangenergia elnyelése, és a turbulens áramlás csillapítása. Hogy néz ki a folyamat? Az égés során létrejövő füstgáz távozik a motorból, és bekerül a kipufogórendszerbe. A leömlő ezeket a füstgázokat egybegyűjti, majd a katalizátor semlegesíti a mérgező gázokat. A hangtompító dob biztosítja, hogy a kipufogórendszer működése ne legyen hangos. Végül pedig a kipufogó végcsövön keresztül a környezetbe távozik a füstgáz. A kipufogórendszer tökéletes működéséhez megfelelő kialakítás és nyomásviszony kell.

Jobban ellenállnak a korróziónak az aluminizált kipufogók

Az aluminizált kipufogók alumíniummal bevont, rétegelt acél alapanyagból készülnek. Ennek a bevonatnak köszönhetően ezek a kipufogók jobban ellenállnak a korróziónak, illetve a jelentős hőkülönbségnek. A kipufogó hőfoka akár mínusz 20 és plusz 600 Celsius-fok között is változhat a rendszerben, szóval rendkívül fontos, hogy a bevonat ellenálljon. Az alumínium bevonat nélküli, fémből készült kipufogókról néhány hónap alatt lepereg a festék, és megindul a felületi rozsdásodás. A belső rozsdásodás legfőbb oka, hogy a hidegindítás után a kipufogórendszer elemei hidegebbek, mint a kipufogógáz, emiatt a rendszer belső felületén lecsapódik a nedvességtartalom, illetve lerakódnak a különféle szennyeződések. A külső rozsdásodást a latyak és az eső okozza. Azonban az aluminizált kipufogók, vagyis az alumíniummal bevont rétegelt acélból készült kipufogók esetében ettől nem kell tartani, hiszen a rajtuk lévő bevonat maximálisan ellenáll a nedvesség káros hatásainak. Ezekben az alkatrészekben a rétegelt acél biztosítja a merevséget és a szilárdságot. A bevonat, vagyis az alumínium is oxidálódik, de az alatta lévő réteg nem károsodik, mivel az alumínium esetében az oxidréteg jótékony hatással bír. Tehát a minőségi kipufogók erősek a belső anyagnak köszönhetően, és ellenállóak a külső anyagnak hála. Szóval a megfelelő anyaghasználat elengedhetetlen annak érdekében, hogy védve legyen a kipufogórendszer a korrózióval szemben. A minőségi kipufogócsövek mindkét oldala rozsdamentes anyaggal, vagyis alumíniummal van ellátva. Sok esetben előfordul, hogy hamarabb lyukad ki belülről a kipufogó, minthogy a bevonat lekopna. Mindez együttesen eredményezi azt, hogy már egyre ritkábban lehet találkozni alumínium bevonat nélküli kipufogókkal. Azok az alkatrészek, melyek nem rendelkeznek alumíniumos bevonattal, olcsóbbak, azonban hosszú távon az aluminizált kipufogók bizonyulnak jobb választásnak, mivel az esetükben nem kell idő előtt a cserére költeni. Érdemes azonnal a jobb minőséget képviselő alkatrész mellett dönteni.

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.

Adatvédelmi szabályzat