Mercedesből és BMW-ből többet, Audiból kevesebbet vett a magyar 2018-ban

Kapósak voltak a prémium kategóriába sorolt autók 2018-ban Magyarországon: az összesen eladott 136 ezer új kocsi 9,5 százaléka, 13 ezer darab tartozott ebbe a szegmensbe. A dobogó tetején a Mercedes áll több mint négyezer darabbal, majd a BMW és az Audi következik, ám utóbbi márkánál jelentősen csökkentek az eladások a korábbihoz képest. Jaguarból és Porschéból is elkelt körülbelül kétszáz darab tavaly.

Mercedes, BMW, Audi

Nem biztos, hogy mindenki észrevette, de 2018 bizony erős év volt a prémium kategóriába sorolt autók eladásában Magyarországon. Egyre többen vesznek csúcskocsikat hazánkban, ezt jelzi, hogy majdnem 10 százalékkal nőtt a kereslet a szegmensbe sorolt modellek iránt. Hogy mik ezek a márkák? Biztosan nem lep meg senkit a három dobogós, ugyanis hazánkban a Mercedes, az Audi és a BMW vezeti a listát – méghozzá ebben a sorrendben. Tavaly összesen 136 ezer személyautót adtak el hazánkban, és mivel a prémium modellek iránti keresletet a 2008-as válság sem érintette annyira, mint a többi kategóriát, logikus, hogy az autóvásárlási láz pozitívan hat a drágább autók számaira is. Az említett 136 ezer eladott új autóból 13 ezer sorolható a prémium szegmensbe a gyártók által szolgáltatott adatok alapján. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete egyébként húsz márkát sorol ide, a már említett trió az eladások 72 százalékát teszi ki.

Hasítanak a SUV-ok

De nézzük márkánként, mire költ szívesen a magyar, ha van miből személygépkocsit vennie. A legnépszerűbb a Mercedes, amelyből több mint 4000 darabot adtak el tavaly itthon. A német márkánál a bővülés is nagyobb az átlagosnál, 25 százalékról adtak hírt. A városi terepjárókat (SUV) viszik leginkább, ezeknek a modelleknek márkától függetlenül nagy divatja van napjainkban. A BMW több mint 3100 kocsit adott el, a bővülés náluk 16 százalékos. Minden tíz eladott BMW-ből négy az X modellek közé tartozott, azaz itt is hasítanak a SUV-ok. Az elektromos járművek között ők a legnépszerűbbek, tavaly 160 darabot értékesítettek, de ez a piac még mindig gyerekcipőben jár hazánkban. A dobogóra felfért még az Audi, amely kicsivel több, mint 2200 autót értékesített, ám náluk nem minden fenékig tejfel: az eladások 19 százalékkal visszaestek az egy évvel korábbi számokhoz képest. Az indoklás szerint azért, mert alkalmazkodniuk kellett a motorok károsanyag-kibocsátásának meghatározására bevezetett új teszteljáráshoz… A többi márka? Volvóból és Lexusból is sokat vettek a magyarok, és bár van, aki számára ez elképzelhetetlen, de körülbelül kétszáz darab fogyott a japán Nissan luxusautójának számító Infinitiből, a brit Jaguarból és a német Porschéból is.

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.

Adatvédelmi szabályzat