A korszerű fényszóró is csak beállítva jó

Ma már a fénytechnika fejlődése folytán a korszerű autókban igazán hatékony és erős fényszórók vannak, amelyek képesek nagy sebesség mellett is jól megvilágítani a biztonságos vezetéshez szükséges útszakaszt. Persze csak akkor, ha jól be vannak állítva.

Kell-e állítgatni a mai autók fényszóróit?

Első ránézésre a mai autók fényszórói olyan kompakt alkatrészek és annyira erősen be vannak építve a karosszériába, hogy az autós hajlamos azt gondolni, hogy állítgatásukra semmi szükség, hiszen csak és kizárólag egy adott pozícióba lehet valamennyit visszaszerelni. Már amennyiben sikerült kiszerelni őket, mert mára egy égőcsere is szervizért kiált az autómárkák nagy részénél, mivel sem kiszerelni sem beszerelni a lámpatestet kisebb célszerszámok és minimális rutin nélkül szinte lehetetlen vállalkozás. Nem nevezném meg azokat a márkákat és modelleket, amelyeket látva a rutinos autószerelő szeméből is kicsordul a könny, ha szóba kerül, hogy „csak egy égőcseréről lenne szó.”

Az égős csere után is be kellene állítani a fényszórót

A helyzet az, hogy a mai autók fényszóróit is be kell időnként állítani. A helyes eljárás az lenne, hogy minden égőcsere után. Mivel a mai, immár főleg LED-es fényforrásoknál a csere nem olyan gyakori, ezt talán komolyan is kellene venni. De legalább azt, hogy amikor már egyszer mind a két oldalon volt égőcsere, mégiscsak állíttassuk be a fényszórókat. Főleg, ha azt tapasztaljuk, hogy az új égők „mintha nem világítanának oda, vagy olyan messzire” mint a régiek tették. Ez a biztos jele, hogy a beállítással baj van. Egyébként rosszul beállított fényszóróval – főleg városban – hónapokig el lehet lenni, de aztán amikor egy hosszabb éjszakai úton szükség lenne a jó világításra, akkor már egy kicsit késő bosszankodni.

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.

Adatvédelmi szabályzat