Kiderült, melyek a legtakarékosabb kocsik!

A Spritmonitor.de weboldal több mint 800 000 felhasználójának valós tankolási adatait gyűjtötte össze, és elemezte ki, melyek alapján a nagyközönség elé tárták a valós adatok alapján válogatott legtakarékosabb kocsikat.

Kíváncsi vagy egy kocsi valós fogyasztására?

Nem tudod, honnan nézhetnéd ki pontosan egy kocsi valós fogyasztási adatait? A német Spritmonitor.de weboldal garantáltan segíteni tud neked, ugyanis nemrégiben több mint 800 000 felhasználójuk tankolási, illetve fogyasztási adatait gyűjtötték össze, és elemezték ki. Nem csak a modellbontást láthatjuk az oldalon, hanem még az is kiderül, milyen körülmények között autóznak, vezetnek a felhasználók. Az adatok összesítése után meg is mutatták olvasóiknak, melyek a legtakarékosabb márkák, típusok. A dízel- és benzinüzemű kocsikat külön-külön táblába rendezték, előbbieknél a PSA, utóbbiaknál a Toyota tarolt a TOP 10-ben.

A benzines, hibrid és dízel autók nyertesei

A benzinesek között a legtakarékosabb modell 4,7 l/100 km fogyasztási adatot produkált, mégpedig ez egy 1.0 literes, háromhengeres motorral szerelt miniautó, a csupán 3,6 méter hosszúságú Suzuki Celerio. Az utána következő modellek azért jóval nagyobb teljesítményű és méretű hibrid autók, melyekből a Toyota Yaris Hybrid, valamint a Hyundai Ioniq egyaránt 4,8 l/100 km értéket muzsikált. Nem marad le tőlük sokkal, és nagyon korrektnek mondható még a Kia Niro, illetve a még ezeknél is tágasabb Toyota Prius, továbbá a Toyota Corolla Hybrid is, mindhárom 5,1 l/100 km értékkel. Mi több, a Priusnál a több mint 20 éve piacon lévő, aktuálisan negyedik generációnál tartó teljes, összgenerációs Prius adatátlag olvasható. Ám ha csak a legújabb generáció adatait tekintjük, akkor csupán 4,5 l/100 km az érték, mellyel ráadásul még az első helyen landoló Suzuki Celeriót is legyőzi. A hibridek után újból miniautók jönnek a sorban: a Citroën C1, a Daihatsu Core, a Seat Mii, s végül a Nissan Pixo. Érdemes megemlíteni, hogy a Citroën C1-et valamelyest többet tankolják az autósok, mint az ugyanilyen kategóriájú Toyota Aygo-t, illetve Peugeot 107-est. A hasonló kaliberű Seat Mii – Volkswagen up! – Skoda Citigo hármasból a spanyol márka modellje a legtakarékosabb, valószínűleg azért, mert ezzel közlekednek a legkevésbé hideg időjárási körülményekben.

Ami a legtakarékosabb dízeleket illeti, ott is zömében kisautókat és miniket láthatunk, a lista élét a Volkswagen-konszern népszerű „3 literes” modelljei uralják, amelyek nyilván azért többet esznek a gyakorlatban. Az első helyet az Audi A2 nyerte el 3,6 l/100 km értékkel, a dobogó második helye pedig a Volkswagen Lupo-é lett 3,7 l/100 km fogyasztással. A második és harmadik helyezett értékei között már jelentősebb az eltérés: a Peugeot 107 4,2 l/100 km értéket produkált. A TOP 10 modell fele még így is a PSA-tól származik, negyedik helyen a Peugeot 107 testvérautója a Citroën C1 áll ugyanakkora fogyasztási értékkel, mint „testvére”. Az ötödik helyet 4,3 l/100 km fogyasztással a Smart Fortwo szerezte meg, mely közel sem olyan kelendő a 0.8 literes háromhengeres dízelmotorjával, mint a PSA konszern kisautói. Hatodikként az 1986-tól 1998-ig gyártott Citroën AX futott be a maga 4,4 l/100 km értékével, hetedikként pedig a Seat Arosa fej-fej mellett a Citroën Saxóval, mindkettő 4,7 l/100 km fogyasztással. Érdekes, hogy kilencedikként a már említett modellektől jóval modernebb és méretesebb Citroën C4 Cactus került a listára, melynek fogyasztása ugyanannyi, mint a Saxo-é. Tízedikként a dízeles Renault Twingo is ezt az értéket produkálta.

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.

Adatvédelmi szabályzat