Hibridet gyártanak alkohol hajtással

100 százalékban bioetanol által hajtott Prius modellek sorozatgyártását jelentette be a Toyota. A bejelentés nagy horderejű, hiszen az így készült típus, a műfajban elsőként képes a teljesen emissziómentes közlekedésre. Körülbelül egymilliárd brazil reált (75,6 milliárd Ft) fordítanak a sorozatgyártás előkészítésére és megvalósítására.

Miért pont Brazíliában?

Brazíliában mélyre nyúló gyökerei vannak a bioetanolnak. Több mint 40 évet kell visszautaznunk az időben, ha szeretnénk látni mikor indult útjára a megújuló forrásból származó alternatív üzemanyag kultúrája. A jelentős állami támogatással létrejött, cukornád alapú etanolgyártás mára a világ első számú etanol-exportőrévé repítette az országot. A legnagyobb dél-amerikai országban a cukornádültetvények hozzák a fő jövedelmet a földműveseknek. A cukornád ipari feldolgozása során vagy szacharózcukrokat készítenek, vagy bioetanolt, ami a gazolin üzemanyag 27 százalékos komponense. Az USDA felmérése szerint idén Brazíliában 30,755 milliárd liter bioetanolt gyártottak, amiből 27,8 milliárd litert fel is használnak a közlekedés növekvő igényei miatt. A termelés egy év alatt 9 százalékos emelkedésen ment át. A cukornádtermés 61 százalékát emésztheti fel az etanolipar, ellentétben a 2017-ben mért 53,6 százalékos aránnyal. Ennek oka a cukor világpiaci árának csökkenése, és a bioetanol iránti igény növekedése. A Brazil kormány hosszútávú tervei közt szerepel, hogy 2030-ra a teljes felhasznált energia egyharmadát megújuló energiaforrások biztosítsák. Ebből kifolyólag a közlekedésben is növelni szándékoznak a benzin és dízel meghajtások helyett, a biodízel és a második generációs alapanyagok arányát. Az áramellátást több mint 60 százalékát vízierőművek termelnék, valamint drasztikusan redukálnák az üvegházhatású gázok kibocsátását is. Ezen információk birtokában már érthető, miért gondolják jó befektetésnek a japánok egy külön ide tervezett etanolos Prius sorozatgyártását.

Még ismeretlen ár és műszaki adatok

A nagyérdemű előtt már áprilisban bemutatták a Prius Hybrid FFV néven futó típusváltozat prototípusát. Mostanra végérvényesen kijelentették, hogy a folyamatos teszteléseknek köszönhetően nem látják akadályát a sorozatgyártás beindításának. Műszaki adatokat ugyan még mindig nem közöltek róla, azt viszont ismételten elmondták, hogy az etanol és a hibrid hajtás kombinálásával az FFV-jé egy teljes egészében szénsemleges üzem, így maximálisan szolgálni fogja a 2030-ra tervezett brazil elképzelések megvalósulását. Hogy valóban így lesz-e, az majd hamarosan kiderül.

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.

Adatvédelmi szabályzat