Használtautó-vásárlás: idősebb kocsi kevesebb kilométerrel vs. fiatalabb kocsi több kilométerrel

Hallottad már azt a mondást, hogy nem számokat veszek, hanem autót? Azért, ha valaki beleássa magát a használtautópiacba, vagy egy kicsit is ért a verdák nyelvén, most igencsak ingatja a fejét, és ezer tényt tud sorolni, hogy megdöntse ezt a tézist. A futásteljesítmény és az autó korából adódó állapot ugyanis egybevetve számítanak. Ez a két tényező, ami meghatározza egy használt autó piaci értékét. Bármennyire is óvunk egy kocsit, sajnos a gondos ápolással nem tudjuk kiütni a futásteljesítménnyel kiváltott rizikófaktorokat, legfeljebb valamivel eltolhatjuk egy hibaelhárítás időpontját. Nyilvánvaló, hogy a gyakori használat gyorsabb kopással és anyagfáradással jár, de vajon az állás hogy befolyásolja egy kocsi műszaki állapotát? Járjunk utána: idősebb kocsi kevesebb kilométerrel kontra fiatalabb nagyobb futásteljesítménnyel. Te melyiket választanád?

Idősebb kocsi kevesebb kilométerrel?

Na, nézzük! A kilométer-számlálónak biztosan jót tesz a kisebb terhelés, de nem árt, ha észben tartjuk, hogy a folyamatos állás sokszor egyértelműen ártalmasabb egy jármű műszaki státuszára nézve, mint egy többé-kevésbé egyenletes, rendszeres futás. Az állás nem kedvez az elektronikának, az akkumulátort kinyírja, de összezavarhatja az összes villamossági elveken alapuló apparátust is. A gumitömítések kiszáradhatnak, a fékek összerohadhatnak, a gumik deformálódhatnak, a szálszerkezetük is torzulhat, és bármennyire hihetetlen, bizony a rugók is megereszkedhetnek így. És akkor ezek után jöhet a korrózió, a penészedés és társaik, így bármennyire szürreális, bizony egy idősebb kocsi kevesebb kilométerrel is lehet sajnos hatalmas bosszúságkupac. Nem beszélve a vérlázító kilométerszámláló csalások sorozatáról, amivel nem csak az órákat, de a fejünket is könnyen elcsavarhatják.

Fiatalabb kocsi több kilométerrel?

Kukkantsunk rá a másik oldalra is, miért nyom sokak szerint jóval többet a latban a megtett kilométerek száma? Vitathatatlan, hogy azonos üzemeltetési paraméterek mellett, ha egy járgány négyszázezer kilométert futott, akkor már dupla terhelést tolerált, mint egy csupán kétszázezer kilométerrel rendelkező társa. Tagadhatatlan, hogy a kétszeres terhelés az amortizáció terén is károkat produkál. Ideális esetben négykerekűnk kopóalkatrészeit bizony üzemidőhöz mérten kellene cserélni. A manapság hódító gépkocsi-használati realitás viszont ettől jócskán eltérő képet mutat. Hallottál mostanában olyanról, hogy egy cimbid az előírásokhoz igazítottan cserélt turbót vagy generátort, és nem azért, mert tönkrement? Igazából az esetek többségében fogalmunk sincs az autónkban található komponensek optimális működési idejéről, amit alapból a gyártók definiálnak ugyan, csak nehéz hozzájutni a ténylegesen ránk vonatkozó adatokhoz. Ne feledkezzünk meg arról sem, hogy ugyanaz a kilométerszám egymástól merőben eltérő üzemmódokkal is realizálható: egy optimális minőségű autópályás hosszú utakkal terhelt használat egyértelműen jóval egyenletesebb és kedvezőbb igénybevétel, mint mondjuk egy városi taxis felhasználás, ugye? Éppen ezért tudod mit? Priorizáld a fiatalabb évjáratot a minimálisabb futásteljesítménnyel! Amúgy meg viccet félretéve, mindkét eshetőséggel járhatsz jól és pórul is, érdemesebb talán egy megbízható szakember véleményére alapoznod a vásárlást.

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.

Adatvédelmi szabályzat