Ezért szeretik az autósok a SUV-okat

Napjainkban erőteljes a SUV-őrület (Sport Utility Vehicle), és az autógyártók természetesen maximálisan kielégítik a vásárlói igényeket. A felhasználókat egész egyszerűen elvarázsolta az emelt magasságú kocsi, így kihasználva az igényszintet manapság szinte már bármilyen kategóriában vásárolhatunk dzsip küllemű járgányokat, legyen szó akár a 4 méter alatti kisebb klasszisokról, vagy akár az 5 méter feletti dromedárokról. De vajon mi az oka annak, hogy az autósok egyszerűen imádják a terepjárós dizájnt?

Miért ez a mindent elsöprő SUV-dili?

A téboly úgy nagyjából a kilencvenes évek elején indult az Egyesült Államokban, a Ford Explorer egészen pontosan 1991-ben debütált a tengerentúlon, innen datálható a terepjáró jellegű modellek magával ragadó térhódítása. Félreértés ne essék, a dzsipkaliber közel nem minden esetben jelenti azt, hogy az adott géppel ténylegesen valódi terepre lehetne merészkedni, a kliensek nagy része egyéb szempontok miatt isteníti ezeket a verdákat. Tegyük is hozzá gyorsan, hogy a legtöbb piacon található ilyen modell esetében alapfelszerelésként csak elvétve található meg a négykerekes hajtáslánc, lévén, hogy többségében a városi felhasználást preferálják a kuncsaftok. A magas üléspozícióból eredő biztonságérzet, valamint a hatalmas belső terekből adódó előnyök viszont nem vehetők el ettől a járműkategóriától. Ugyanide sorolhatjuk az óriási ablakok nyújtotta kilátás csáberejét, illetve a kényelem és a jól pakolhatóság kellemes prioritásait. Az emelt magasság miatt még a trendi divatterepesek is jóval könnyedebben veszik a ramaty állapotú közút slamasztikát. A biztonság kérdéskörön már azért lehet vitatkozni. Szó se róla, tény, hogy egy több mint 2 tonnás monstrum és egy átlagos 1 tonna körüli normál városi kiskocsi frontális összeröffenésekor, az előbbi fog diadalmaskodni, de azért érdemes belegondolni abba is, simán lehet, hogy éppen a hatalmas tömeg miatti hosszabb fékút váltotta ki a balesetet. De ne hagyjuk le a népszerűségi listáról a forgalomra történő jobb rálátás impulzusát, és a jóval komfortosabb beszállási procedúra fölényét se, és persze mindenekelőtt szóljon a fáma a divatosság, menőség, trendiség csábító feelingjéről is.

Azért ugorjunk vissza a realitások talajára is…

Imádat ide vagy oda, azért minden megítélés kétirányú, nincs ez másként a hőn szeretett, favorit SUV-ok esetében sem, így a teljesség kedvéért következzenek azok a főbb ismérvek is, amik miatt sokan kevésbé lelkesednek értük. Az első és legfontosabb mostoha jellemvonás velük kapcsolatban, a nagy tömegből, illetve a magas homlokfelületből adódó jóval hangsúlyosabb fogyasztási ráta, és persze ebből adódóan az erősebb környezetszennyezés. Nem elhanyagolható a szintén a kolosszális méretekből adódó komplikáltabb manőverezhetőségi, illetve a magas felépítésből származó csekélyebb stabilitási topik sem. Végül, de persze nem utolsó sorban azért érdemes alaposan lecsekkolni az árlistákat is, hiszen az autógyártók teljesen érthető módon totálisan kiaknázzák, hogy mostanság bizony mindenki SUV-ot akar, így sajátos ismertetőjegy a tematikában a felkapottsági felár is. Mert ugye köztudott, hogy a divat, mint olyan sohasem a méltányos árakról és az észszerűségről szól.

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.

Adatvédelmi szabályzat