Ezekre ügyelj féknyereg festésekor

Bármelyik autó több száz alkatrészből épül fel, amelyek nagy része egy idő után elhasználódik, emiatt javítani vagy cserélni kell. A kocsi fémes elemei még egy rettegett ellenségnek is áldozatául eshetnek: ez nem más, mint a rozsda. A karbantartás szerves része, hogy megpróbáljuk ettől lehetőség szerint minél jobban megkímélni a járművet, így akár évekkel tudjuk meghosszabbítani az alkatrészek, ezáltal pedig az autó élettartamát. Ráadásként pedig jobban is néz ki a kocsi.

A féknyereg elhasználódása

A féknyereg a kocsi fékrendszerének rendkívül fontos eleme. A használat során komoly erőhatások érik, emiatt időközönként ellenőriznünk kell, hogy nem kopott-e extrém mértékben, vagy nem sérült-e? Az elhasználódott fékalkatrészek ugyanis nagymértékben hozzájárulhatnak a balesetveszélyes helyzetek kialakulásához. Egy törött alkatrész miatt nem tudunk megállni, ami ütközéshez vezethet, de a kopott elemek miatt is jelentősen nőhet a fékút. Gondoljunk csak bele, hogy milyen eredménnyel járhat, ha hirtelen kiszalad egy kisállat vagy netalán egy gyerek az úttestre. A rendszeres ellenőrzéssel ezekre a hibákra még időben fény derülhet, a szakszerű csere után pedig biztonságosan vehetünk részt a közlekedésben. A féknyereg állapotának megóvásáért mi is tehetünk. Nyilván egy töréssel nem tudunk mit kezdeni, vagy az elkoptatott alkatrészt sem tudjuk újjá varázsolni. Azonban arra figyelhetünk, hogy igyekezzünk megóvni. A fékezés során keletkező fékpor, a különböző szennyeződések ugyanis lerakódnak a felületén, ami szintén ahhoz vezethet, hogy romlik a hatásfoka. Ugyanez a helyzet, ha rozsdásodni kezd. Ezért elsősorban a téli latyakos, sós lé a felelős, amely könnyen bejut az alkatrészhez. Ha nem figyelünk az időnkénti mosásra, akkor komolyan roncsolhatja a fémes elemeket.

A féknyereg festése

Ha már kialakult a rozsda az nem csak csúnyán néz ki, hanem nehézkessé is válhat a fékezés. A féknyereg festésére ugyanakkor két különböző okunk is lehet. Egyrészt megtisztíthatjuk az alkatrészre rakódott szennyezőanyagoktól az eszközt, másrészt adhatunk neki egy kocsihoz illő élénk színt, amellyel szinte újjá varázsolhatjuk. A féknyereg festéséhez le kell szednünk a kerekeket, sőt, ha az időnk engedi, akkor a felni tisztításával is jelentősen feldobható a végeredmény. Néhány ezer forintból tudunk venni a művelethez megfelelő festéket. Fontos, hogy olyat válasszunk, amely erősen hőálló. Ugyan nem a féknyereg a fékrendszer legterheltebb pontja, de néha így is el kell viselnie akár száz Celsius-foknál is nagyobb hőmérsékletet. A műveletre szükség van továbbá villáskulcsra, emelőre, hogy le tudjuk szerelni a kerekeket és hozzá tudjunk férni a féknyereghez. A festeni kívánt alkatrészt nem szükséges leszerelni, a szükséges mértékben hozzá lehet férni a kerék eltávolítása után. A következő lépésben meg kell tisztítanunk a féknyerget. A rozsda eltávolításához használjunk drótkefét, majd portalanítsuk a festeni kívánt felületet. Vigyázva dolgozzunk, hogy ne tegyünk semmilyen alkatrészben kárt. Ezután következhet a festés. Érdemes a teljes takarás érdekében kis szünet beiktatásával akár két rétegben felkennünk a festéket, ha megfelelőt választottunk, akkor nagyjából egy óra alatt végezhetünk is egy kerékkel. A teljes felújítás így tulajdonképpen egy szabad délutánt vesz igénybe, az eredmény azonban önmagáért beszél. Nem csak hosszú ideig védelmet nyújtunk a féknyeregnek a rozsda kialakulása ellen, de még széppé, újszerűvé is tehetjük az autónkat.

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.

Adatvédelmi szabályzat