Budapesten nyitotta meg kapuit a Ford Üzleti Szolgáltató Központja

Az Európa valamennyi piacát összefogó marketing-, árazási és gyártástervezési funkció mellett itt végzik a vállalat közel-keleti és afrikai országainak HR ügyekkel kapcsolatos feladatait. Ezzel immár egyértelműen globális központi szerep hárul a magyarországi Ford-irodára.

Egy átfogó stratégia mérföldköve

Örömteli hír, hogy hazánk egy újabb autógyártó óriás számára vált fontossá. Igaz, jelen esetben nem gyártási vagy szerelési tevékenységről van szó. Magyarország külgazdasági és külügyminisztere, Szijjártó Péter, valamint a Ford regionális igazgatója, Molnár Viktor ünnepélyes keretek között nyitotta meg szeptemberben a budapesti Váci Greens irodaházban a Ford Motor Company legújabb Üzleti Szolgáltató Központját. A Ford ezzel a komplexummal együtt immár két budapesti és egy szentendrei helyszínen képviselteti magát Magyarországon. A regionális HR iroda létrehozása egy már régóta folyamatban lévő terv, azaz a Business Fitness része, ugyanis a centralizáció jegyében a budapesti iroda mellett még két hasonló központ létrehozását tervezik. A további két képviselet helyszíne is fix már: egy irodát Mexikóban, egyet pedig Indiában nyitnak meg. A vállalat így tökéletesen le fogja fedni az érdekeltségébe tartozó területi egységeket, ezzel is az üzleti hatékonyság növelését szem előtt tartva. Szijjártó Péter beszédében kiemelte, hogy mostantól nevezhető teljesnek a magyarországi autóipar-paletta, hiszen az új, termelést támogató és adminisztratív funkciók mellett, korábban már jelen volt a termelés és a kutatás-fejlesztés fázisa.

Sokatmondó számadatok

A Ford új irodájával immár 500, többségében magasan képzett munkavállalót foglalkoztat főleg pénzügyi, gyártástervezési, termékmenedzsment és sales pozíciókban. További bizakodásra adhat okot, hogy a vállalat bejelentése szerint év végére az 500-as létszám már 600 főre fog bővülni. A távlati tervek alapján pedig 2019 végére már minimum 700 főt szeretnének alkalmazni többségében diplomás, nyelveket jól beszélő fiatalok személyében. Az amerikai óriás Magyarországon 2010 óta folyamatos bővülést produkál. Jelenleg körülbelül 40 vállalat alkotja hazai beszállítóhálózatát: számos kis magyar cég gyárt vagy szállít alkatrészeket a Ford valamelyik európai gyárába. Mindez számokban annyit jelent, hogy a Ford által leadott közvetlen vagy közvetett megrendelések a hazai GDP 1,7 százalékát, azaz körülbelül 580 milliárd forint forgalmat generálnak. Ennél már csak egy beszédesebb adat van, mégpedig az, hogy a Ford beszállítói napjainkban közel 69 ezer embert látnak el folyamatos munkalehetőséggel.

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.

Adatvédelmi szabályzat