Bemutatták a megújult Suzuki Vitarát

Harmincadik születésnapját ünnepli a Suzuki Vitara, így senkit nem ért meglepetésként, hogy a jelenleg 2015 óta piacon lévő negyedik generációs modell némi ráncfelvarráson esett át. A Vitara külső megjelenésével eddig sem volt baj, azonban a minimális változtatások és biztonságtechnikai fejlesztések még tovább javították a minőséget.

10 éves garancia?!

Talán a legszembetűnőbb külső változás, hogy az S-Crosshoz hasonlóan a Vitara is új hűtőrácsot kapott. Az ötlet nem mindenkinek nyerte el a tetszését, de összességében megállapíthatjuk, hogy így talán kicsit még divatosabbá vált. Annyi hátránya viszont lett, hogy az eredeti hűtőráccsal szélesebb, robusztusabb megjelenése volt a frissítés előtti szériának. A leendő vásárlók kétféle motor közül választhatnak. A közvetlen befecskendezéses K14C turbómotor már nem számít újdonságnak, azonban innentől elérhető lesz egy szintén közvetlen befecskendezéses K10C turbómotor is. Az új motor megtervezésekor a Suzuki mérnökei különösen nagy figyelmet fordítottak arra, hogy a megfelelő teljesítmény mellé környezettudatos működési elv társuljon. A háromhengeres, soros konfigurációnak köszönhetően alacsony károsanyag-kibocsájtás és barátságos üzemanyag-fogyasztás jellemzi. Ami egészen megdöbbentő, hogy a gyártó nem kevesebb, mint 10 éves garanciát biztosít az új vásárlóknak. Persze, ha figyelmesen elolvassuk a vásárlási feltételeket láthatjuk, hogy a mindenre kiterjedő garancia csak a 3 év, míg a 10 év csak a motorra, a turbófeltöltős üzemanyagrendszerre és a váltóra vonatkozik. Természetesen a garancia érvényesítésének vannak bizonyos kritériumai, hiszen csak azok élhetnek vele, akik a gépjármű szervizelései során megfelelnek a Suzuki jótállási előírásainak.

Egyedi fejlesztések

Beülve az autóba sokat kell nézelődnünk, hogy észrevegyük az apró változtatásokat. A műszerfal puha műanyag borítást kapott, leglátványosabb elemén, azaz az infotainment-képernyőn és annak vezérlésén nem történt semmi változtatás. A továbbfejlesztett biztonsági rendszereknek köszönhetően nagy segítséget kapnak a vezetők. A tökéletes precizitással működő két érzékelős fékasszisztens, azaz a DSBS felváltotta az eddig használt radaros fékrásegítőt. A DSBS fejlett rendszere egylencsés kamerát és lézersugaras radart alkalmaz annak érdekében, hogy mielőbb észlelje a hirtelen feltűnő gyalogosokat. További extra, hogy az új fejlesztésű modellekben már elérhető a sávelhagyásra figyelmeztető és a jelzőtábla-felismerő funkció is. A Suzuki által forgalmazott autók közül az új Vitara az első modell, amiben már megtalálható a holttérfigyelő rendszer.

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.

Adatvédelmi szabályzat