Régen, a téli hónapokban a lovaglás elég hidegnek számított, talán ezért is találták ki az első gépkocsikat. Ezek közül az első modellek, bár még nyílt testűek voltak, így a szél, az eső és a hó továbbra is érte a vezetőt, valamint az utasokat is, ezért szükség volt a továbbfejlesztésükre.
Az autó szélvédőjének megjelenése után kifejlesztették a zárt utasterű személyautókat. Bár már a tér zárt volt, a fűtési problémákat még ezzel nem oldották meg. A mérnökök számos kísérletet tettek a melegítés érdekében. Először megpróbálták újrahasznosítani a kipufogógázokat, hogy ennek segítségével kis-mennyiségű hőt hozzanak létre az utastérben. Azonban ez nem volt valami biztonságos ötlet, mivel ennek belélegzése nem számított előnyösnek, sőt mérgezőnek, ezért a feltalálók tovább haladtak, és 1929-ben egy meleg levegős fűtőberendezéssel állítottak elő, melyet a Ford, A modelljébe szereltek be. Ez már biztonságosabbnak számított, mint a kipufogó gáz belélegzése, bár még ez sem volt elég hatásos. A Ford tovább folytatta a kísérletezést, és végül 1933-ban telepítette az első, gázzal működő fűtőegységet. A Ford még dolgozott ezen a fűtési módszeren, addig a General Motors létrehozott egy fűtőtestet, mely a motor hűtőfolyadékát átirányította, ezzel hozta létre a melegítést, melyet 1930-ban be is mutattak, mint az első modern fűtőtestet. Bár manapság a fűtőtesteket folyamatosan fejlesztik, ennek ellenére, az 1930-as modell továbbra is alapja a mai modern autók fűtéstechnológiájának.
Az autófűtések sokkal kényelmesebbé tették az utazást, de az autóülések melegítése még vonzóbb volt az emberek számára. Ezek célzottan hőt termeltek és egy adott testrész melegítettek. A General Motors (GM) már 1939-ben tesztelte az autóülés fűtőtesteket. A GM úttörő fejlesztése volt, a fűtött ülések, aminek szabadalmát Robert Ballard először 1951-ben kérelmezte. 1966-ban a Cadillac DeVille autótípus jelent meg a piacon, mely már fűtött ülésekkel rendelkezett, és ezek mellett, két további luxus innovációval is fel volt szerelve a jármű, fejtámlákkal és az AM / FM rádióval. Az első ülésfűtés, inkább hasonlított egy melegített párnára, mint a mai kifinomultabb ülésfűtésekre, de legalább meleg volt. Ez a fejlesztés, nem kétséges, hogy kényelmet biztosított az utasok számára, a téli hónapokban, még a legnagyobb fagyok esetén is.
A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.
Adatvédelmi szabályzat