Megváltoztak az emissziós mérési eljárások, valamint a vásárlóknál egyre népszerűbb a városi terepjárók kategóriája – ez az a két fő ok, ami miatt a Mercedes-Benznél növekedett az átlagos szén-dioxid-kibocsátás 2018-ban. Az adatok még nem érték el a német márka megengedett határértékét, azonban némileg aggasztó az emelkedés. 2020-tól viszont az elektromos modelljeik megjelenésével radikális változás várható.
Mivel a világ autógyártásának egyik legfontosabb trendje a fenntarthatóság és a környezetvédelem, a márkák pedig ennek fényében folyamatosan fejlesztik elektromos autóikat, elég aggasztó hírnek számít, amely kiderült a Mercedes-Benzről: tavaly növekedett a márka autóinak átlagos szén-dioxid-kibocsátása. A németek jobbnak is látták, ha erről ők adnak hírt, és nem csak kiszivárog valahogy az információ. A stuttgarti Daimler AG közleménye szerint az emelkedés oka kettős: egyrészt ez az új emissziós mérési eljárás bevezetésének következménye, másrészt a vásárlók tehetnek róla, hiszen imádják a Mercedes nagyméretű kocsijait, amellyel együtt jár a nagyobb szén-dioxid-kibocsátás. Az adatokat a 2018-as eladások alapján számolták ki, ezekből kiderült, hogy a 2017-es, személygépkocsiknál mért kilométerenkénti 125 gramm, valamint a furgonokkal együtt produkált 128 gramm emelkedett meg 132, illetve 134 grammra. A németek közlékenysége annak is köszönhető, hogy ezek a számok még mindig nem érik el a megengedett határértéket, ezek a számok jelenleg 138 és 139 grammos kibocsátást engedélyeznek kilométerenként, ennek ellenére komoly jelzés a cég felé az elkövetkezendő évek stratégiájának meghatározásakor. A környezetvédelmi kibocsátási értékek betartására Ön maga is odafigyelhet, ha rendszeresen javíttatja autója kipufogó rendszerét, ha szükséges.
Az új emissziós mérési eljárást tavaly szeptemberben vezették be, amely jóval szigorúbb a korábbinál, ezek az adatok már eszerint értendőek. Arról viszont már nem az újítás tehet, hogy a Mercedes-vásárlóknál egyre népszerűbbek a városi terepjárók, mindenki SUV-ot vásárol. Ez mondjuk nem márkaspecifikus eredmény, általánosságban jellemző a kategória népszerűsége. Valamint a dízelek visszaesése is folytatódott, a vásárlók a benzines modelleket keresték, ezek pedig kedvezőtlenebb szén-dioxid-kibocsátási paraméterekkel rendelkeznek. A jövő? A Mercedes is erősíti elektromos autóit, amelyek jelentős csökkenéshez vezetnek. Az új modellek megjelenésének hatása a 2020-as számokon látszik majd leginkább, amely illeszkedik a cég terveibe: 2021-re a Daimler 105 grammos határértéket szeretne elérni.
A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.
Adatvédelmi szabályzat