A keréknyomás fontosságáról

Néhány évvel ezelőtt készült országos felmérés szerint a magyar autók mintegy 40 százaléka nem megfelelően felfújt gumiabroncsokkal közlekedik. A túl nagy és a túl alacsony abroncsnyomás egyaránt káros és veszélyes.

A helytelen nyomás döbbenetes kárt okozhat

A gyárilag előírtnál alacsonyabb, vagy magasabb nyomás a gumiabroncsban egyaránt károsítja a gumi futófelületét, de az egész futóművet is felesleges igénybevételnek teszi ki, végül annak állapotát is rontja, akár olyan mértékben is, hogy a futómű javítására, beállítására lesz szükség, csak mert nem megfelelően fújták fel a gumikat, vagy csak egyet-kettőt közülük. Konkrét tapasztalati szám van arról, hogy a nem megfelelő abroncsnyomás akár 20 százalékkal gyorsabb, nagyobb kopást idézhet elő az abroncson.

Nem csak káros, de veszélyes is

A rosszul felfújt gimiabroncs nem csak kárt okoz az autóban, de veszélyes is, mert miatta romlik a jármű útfekvése, könnyebben megcsúszik, fékezéskor pattogni kezd. Egyáltalán: a fékút is kedvezőtlenül változik a rossz nyomás miatt, ami egyenesen vezethet a balesethez. Azt már sokan megértették, hogy az előírt értéktől eltérő nyomás miatt a kerék súrlódása olyan mértékben megnőhet, hogy azt már a motor fogyasztásában is meg lehet érezni, vagyis egyenesen a pénztárcánk bánja. Azzal kapcsolatban azonban, hogy meleg időben nyári és hidegben téli gumit kell használni, még mindig nagy az értetlenkedés. Még azoknál is, akik – egyébként a tél beálltával – téli gumira váltottak, ugyanis – szintén egy felmérés alapján – a kora nyári időben is az autók 15-20 százalékán még téli gumi volt.

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.

Adatvédelmi szabályzat