Rejt még néhány lóerőt az új Mazda MX5

A Mazda roadsterének motorja eddig sem bizonyult rossznak, ám a maga 160 lóerejével még így sem sorolható a kategória csúcsára. A Toyota GT86 motorja ugyanekkora, ám az 200 lóerős, így nyilvánvaló, hogy a Mazdáéban is kellett, hogy legyen még szufla. Aki keres, az talál is, jelen esetben további körülbelül 25 lóerőt.

15 százalékkal növelt teljesítmény

2014 őszén tárták nagyközönség elé a 4. generációs, ND-sorozatú MX-5-öt, amely egy kistömegű, kiváló súlyeloszlású, alacsony sebesség esetén is kitűnő vezetési élményt nyújtó kétszemélyes roadster. A hátsókerék-hajtású modell most némileg megújításra kerül: a 2019-es MX-5 esetében a legjelentősebb változás, hogy a 2 literes lökettérfogatú Skyactive-G motort nagymértékben átdolgozták, és 15%-kal turbózták fel a teljesítményét. Így az új szívómotor már 184 lóerőt és 205 newtonmétert zúdít a hátsó kerekekre, mi több, a nyomaték az eddigieknél tágasabb fordulatszám tartományban érhető el.

Nem csak a teljesítmény változott

Érdemes még megemlíteni, hogy az elődjénél tisztább működésű és kevesebbet fogyasztó motor 6800 helyett immár egészen 7500-ig pörgethető. Ezenkívül figyelemre méltó még az új kormány, illetve az átdolgozott LCD kijelző. A felújításnál nem csak a motorra került sor: néhány apróbb módosítást az autón is elvégeztek. Újdonságnak számít az állítható kormányoszlop, továbbá az is, hogy az alapár már magában foglalja az i-Activesense nevű csomagot. A csomag része többek között az automata vészfék, valamint a sávelhagyás-figyelmeztető és táblafelismerő rendszer. Habár az új MX-5 egyelőre még csak Japánban kapható, de várhatóan másfelé is terjesztik majd, hiszen egy és ugyanaz a gyár forgalmaz mindegyik piacra.

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.

Adatvédelmi szabályzat