Mit NE tegyen, amíg az autóján dolgoznak?

Általános jelenség, hogy az emberek, autójuk meghibásodása után megkísérlik egyedül megoldani a problémát, és ha nem sikerül, csak abban az esetben viszik el egy szervizbe. Ezzel persze semmi baj nincs, viszont, ha az ember egy szakmabelire bízza az autóját, elengedhetetlen, hogy meg is bízzon abban, hogy jól végzi a munkáját. Sajnos gyakori, hogy ez a feltétel nem teljesül. Ez általában hatalmas nézeteltérésekhez vezet az autótulajdonos és a szerelő között.

Az íratlan szabályok

Van néhány olyan íratlan szabály, amit érdemes betartani, hogy ne alakuljon ki konfliktushelyzet a szerelő és a tulajdonos között. Ezeket akármikor alkalmazhatjuk annak érdekében, hogy tudatosan elkerüljünk az értelmetlen nézeteltéréseket. Az első ezek közül a már említett bizalom kérdéséhez kötődik. Az a lényege, hogy ne vonjuk kétségbe a szerelő szakértelmét, és még ha így is van, semmiképpen ne adjunk neki hangot. Senki nem vállalja el úgy szívesen a munkálatok elvégzését, hogy közben tudja: nem bíznak benne azok, akik a munkálatokat adták. Ez kihatással lehet a munkájára is, és természetesen az árra is, már amennyiben ő szabja meg azt. Legcélravezetőbb, hogy egyáltalán ne is rendelkezzünk előzetes információkkal, és ne nézzük meg az interneten, hogyan is kell végeznie a rábízott munkát. Ha így teszünk, akkor megkönnyítjük a dolgát, és saját magunkat is megkíméljük a stresszhelyzetektől.

A lényeg a megfelelő kommunikáció

A másik, amit megtehetünk az, hogy előtte-utána fotókat készítünk. Ezeken legtöbbször látszik, hogy a javítás milyen fázisokon ment át, és hogy sikerült. Így az utólagos panaszok helytállók is lehetnek, mert kézzel fogható bizonyíték is van róla. Ha viszont nem csinálunk képeket, utána már hiába is bizonygatjuk a saját igazunkat, senki nem fog hinni nekünk. Még ha el is rontott valamit a szerelő, egyértelmű, hogy a többség neki fog hinni, mivel ő ért hozzá. Viszont nem mindenki nézi jó szemmel, ha a munkáját folyamatosan dokumentálják, és sértésnek veszi azt, ha fotókat készítünk a fázisokról. Fontos ezt is figyelembe venni, mielőtt döntünk. Viszont, ha egy kicsit is jó emberismerők vagyunk, 1-2 perc beszélgetés után világossá válik, hogyan kell cselekednünk. Az egésznek a lényege a megfelelő kommunikáció. Ha mindenről pontosan egyeztetünk a szervizben dolgozókkal, biztosan nem akadunk majd fenn az említett problémákon. Ha pedig szakértelemmel rendelkezünk, azt előre közöljük az illetővel, mert még a segítségére is lehet…

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.

Adatvédelmi szabályzat