Mire kell figyelni télen, ha fűtött garázsban tároljuk a kocsinkat?

Hacsak nem engedheted meg magadnak, hogy gyakrabban vásárolj új autót, akkor bizonyára te is mindent megteszel annak érdekében, hogy megvédd a sérülésektől és a korróziótól. Ennek egyik legjobb módja, ha a járgányt garázsban tartod, igaz? Tény, hogy nyáron a kocsiszín megvédi az autó festékét a túlexponálástól és a rozsdát okozó esőtől. Az is biztos, hogy téli viharok idején a kocsinak jobb a garázsban, mert nem borítja hó és jég. Ez mind igaz. De ezzel közel sem teljes még a történet. Köztudott, hogy a só a karosszéria egyik legnagyobb ellensége. Anélkül, hogy túlzottan belemerülnénk a középiskolai kémiába, kijelenthetjük, hogy a só rozsdásodást okoz a fémmel reakcióba lépve, és amit a legtöbb ember figyelmen kívül hagy, az az, hogy télen a garázsban való parkolás és a melegebb hőmérséklet a páratartalommal és a sómaradékkal kombinálva felgyorsítja az oxidációt, és ez még több rozsdát jelent.

Hogy is van ez a téli garázs téma?

Azok, akik szemüveget viselnek, tudják, mi történik, amikor belépünk egy melegebb helyiségbe, miután egy ideig a hidegben voltunk. A kondenzáció azonnal ködössé varázsolja a lencséket, és nyilvánvalóan ugyanez a jelenség zajlik autónk különböző mechanikai alkatrészei esetében is. Némelyikük hajlamos a rozsdára, mint például a kipufogórendszer. Ezenkívül a jármű gumitömítései gyorsabban amortizálódhatnak a jelentősebb hőmérséklet-eltolódások közepette. Amennyiben mindezt még sóval fűszerezett hó és jég is színesíti, az olvasztott latyakból származó víz még tovább növeli a só rozsdát okozó hatásait. Ez pedig jelentősebb korrózió károkhoz vezethet, mintha az autó kint maradna. A garázs nedvessége nem párolog el gyorsan a téli hűvösebb hőmérséklet és a szellőzés hiánya miatt. Ez azt eredményezi, hogy az autó hosszabb ideig marad ázott, ez a hosszan tartó nyirkosság pedig több időt ad a sónak a piszkos munka elvégzéséhez. És persze minden alkalommal, amikor ki-, majd visszamész a kocsival, az egész korróziót okozó folyamat megismétlődik.

Mit tegyek, hogy megelőzzem a korai korrózió metódusát?

Azért ne ijedj meg, vannak előnyei is a téli garázsjáratnak, nem is kevés! Az esszenciális folyadékok, mint például a motorolaj, vékonyabbak lesznek, ami az indításkor gyorsabb kenést tesz lehetővé. Ezenkívül nincs szükség hó vagy jégkaparásra, ami egyértelműen jót tesz a fényezésnek és az ablaktörlőknek is, és nem utolsó szempont az sem, hogy nem kell reszketve hosszú percekig melegíteni a járgányt. Hogy ne az ártalmas impulzusok vigyék el a prímet, javasoljuk, hogy ne melegítsd túl a garázst, télen a körülbelül 5 fokos környezeti hőmérséklet tökéletesen elegendő. Mindemellett a terület optimális szellőztetése lehetővé teszi, hogy csökkenjen a helyiség páratartalma, és ezáltal járművünk gyorsabban kiszáradjon. Figyeljünk oda arra is, hogy az autót gyakrabban vigyük el mosóba, ne várjuk meg, hogy nagyon koszos legyen, és priorizáljuk a viaszos kezeléseket is. A havas-latyakos szennyeződéseket pedig minden esetben távolítsuk el a karosszériáról, mert ezzel elkerülhető, hogy hólyagosodjanak a sárvédőívek, esetleg narancssárgán ragyogjon a küszöb alja, mert ha már kívülről is látszik, az esetek többségében a lemezek alatt már óriási a probléma. Ja, és ne higgyük, hogy csak az öreg autó rohadhat, mert sajnos nem. Viszont, ha be is üt a krach, nem kell beletörődni a pusztulásba, mert a gondos karbantartás, köztük a helyesen megválasztott téli tárolás, sokat segíthet.

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.

Adatvédelmi szabályzat