Világszerte próbálnak az autógyártók megfelelni a fejlett országok azon törekvéseinek, hogy a közlekedésben részt vevő járművek károsanyag-kibocsátása egyre inkább közelítsen a minimumhoz. Ezért az Európai Unió országai is folyamatosan lépéseket tesznek, újabb és jobb fejlesztésekre sarkallják ezeket a világcégeket. Ezért kerülnek bele az autókba olyan alkatrészek, mint például az EGR szelep. És ezért jött létre, ezért használják az újabb dízelautóknál az Adblue folyadékot.
Az autók teljesítményének növelésével a károsanyag-kibocsátás is növekszik. Az Európai Unió a kilencvenes évek óta több lépcsőben folyamatosan csökkenti a forgalomba hozható autók által maximálisan megengedett nitrogén-oxidok levegőbe jutásának korlátját. Ezt az autógyártók már nem, vagy csak nehezen tudták teljesíteni a 2010-es évek elejére, ezért kellett találniuk valamit, amely segít nekik áthidalni a problémát. Egy folyadék formájában sikerült megoldani, amely az Adblue nevet kapta. Ez egy olyan adalékanyag, amely a kipufogógázba permetezve bizonyos kémiai reakciók által a káros nitrogén-oxidokat ártalmatlan vízgőzzé és nitrogénné alakítja. Ahhoz, hogy használni lehessen, egy külön üzemanyagtartályt és töltőnyílást kellett létrehozni az autón. Ezen kívül lényegében semmilyen jele nincs a kocsin annak, hogy az Adblue-val kiegészített jármű vagy sem. Nem lesz nagyobb a teljesítménye, nem lesz halkabb a motor. Egyetlen észrevehető különbség, hogy megszűnik az az egyedi dízeles szag. A rendszer szép csendben teszi a dolgát, adagolja az adalékanyagot. Felmerül a kérdés: akkor nekem nincs vele semmi dolgom?
Nem kell minden tankoláskor, de igenis figyelni kell a megfelelő szintjét. Ugyanúgy, ahogy az üzemanyagszintet, az Adblue szintjét is jelzi az autó műszerfala, és ahogyan a gázolajat, úgy az adalékanyagot sem szabad, hogy teljesen hagyjuk kifogyni, különben ugyanazt érjük el vele, megáll az autó, s nem megy tovább, míg nem töltünk bele újra. Típusonként változó, de általában egy tartályfeltöltéssel akár tízezer kilométert is megtehetünk. A feltöltést pedig a legtöbb benzinkúton egyszerűen meg tudjuk tenni, a beöntő általában közvetlenül az üzemanyagtöltő nyílás mellett van a kocsin. Ügyeljünk rá, hogy az Adblue tartályába semmiféle szennyeződés ne kerüljön, mert akkor romlik a hatásfoka, emiatt nem tudja teljesíteni a számára kitűzött feladatot. Ezzel pedig, ha nem vigyázunk, azt érjük el, hogy mélyen a zsebünkbe kell nyúlnunk, hiszen az Európai Unió számos országában komoly büntetéseket osztanak, ha túl nagy az autónk károsanyag-kibocsátása.
A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.
Adatvédelmi szabályzat