Mi állhat a háttérben, ha a hidrotőke cseréje sem likvidálja a csattogó hangot?

Az egyik leggyakoribb hiba az autótulajdonosok körében, hogy figyelmen kívül hagyják a kocsi jelzéseit. Pedig nem véletlen, hogy a korábban megszokottól eltérően kezd el viselkedni a gépjármű. Húz az egyik vagy a másik irányba, csökken a teljesítmény, nő a fogyasztás vagy valamilyen addig a percig nem hallható hanghatással örvendeztet meg minket.

Figyeljünk az autó jelzéseire

Bármit is tapasztalunk az autón, ami eltér a megszokottól próbáljuk meg megkeresni a hiba forrását. Bizonyos esetekben mi is meg tudjuk oldani a problémát, gondoljunk, csak a guminyomás beállítására, vagy az olajszint ellenőrzésére, de a legtöbbször szakember segítségét kell igénybe vennünk, hogy megszüntessük a kialakult helyzetet. Fokozottan igaz ez akkor, ha valamilyen hanghatást tapasztalunk a kocsiból. Csörög, csattog, kerreg, berreg, kopog, kerepel, zörög, hörög. Számtalan jelzővel lehet illetni az autó által kibocsátott zajokat, ember legyen a talpán, aki egyből felismeri, hogy pontosan mit is hall, azt meg főleg nem egyszerű hang alapján megtalálni, hogy honnan jön a lárma. Ha felkeressük az autószerelőt a kialakult problémával, igyekezzünk leszűkíteni a lehetséges helyeket, ahonnan a hibát, vagy a hanghatást észleljük. Ez persze nem jelenti azt, hogy ebből a szakember azonnal megmondja a probléma okát, hiszen egy-egy hasonló zaj érkezhet több alkatrész meghibásodása miatt is. A motortérben különösen nehéz a számtalan kisebb-nagyobb alkotóelem miatt azonnal megtalálni a helytelenül működő részt. Ezért sorra kell venni a lehetséges jelölteket. Ha csattogó hangot hallunk az autóból a motor felől, akkor a leggyakrabban a hidrotőke meghibásodására kell gondolnunk. Ha valóban gyanús az alkatrész, akkor cserével megoldható a baj, és már csendesen suhanhatunk is tovább az utunkra. Mi a helyzet azonban akkor, ha ezzel a művelettel még nem szűnik meg a csattogó hang?

Milyen hibák okozhatnak csattogó hangot a motortérben?

A hidrotőke elhasználódásán kívül számos alkatrész hibás működése előidézheti a csattogásra emlékeztető hangot a kocsiban. Ezért, abban az esetben, ha nem ez az elem okozza a kellemetlen zajokat, akkor a következő lehetőségeket fogja sorra venni az autószerelő, egészen addig, amíg meg nem lesz a rakoncátlankodó alkatrész. Elképzelhető, hogy a kettős tömegű lendkerék érett a cserére. Nem zárható ki az sem, hogy egy elkopott csapágy miatt találkozunk ezzel a hanghatással. Előfordulhat az is, hogy egy megnyúlt lánc, vagy a láncfeszítők öregedéséből adódóan lógó lánc okozza a csattogásra emlékeztető zajokat. Lehetséges az is, hogy a vezérműtengely kopott el az évek során, de azzal is találkozhatunk, hogy egy dugattyú nem működik már megfelelően, emiatt érzékelhetjük a kellemetlen hangokat. A hibát megtalálni tehát nem egyszerű, de amint megvan, azonnal neki kell látni a megszüntetésének. Az esetek egy részében elegendő lehet egy felújítás, ha szerencsénk van, akkor az alkatrész letakarítása is. Ha ugyanis az egyes elemeket megszabadítjuk a használat során rárakódott szennyeződésektől, sokszor megoldódik a probléma. Más esetben viszont kénytelenek vagyunk kicserélni a hibás alkatrészeket. Bármelyik megoldás is válik be, a lényeg, hogy ne halogassuk ezek alkalmazását. Nem véletlenül kezd fura hangokat adni az autó, gyakorlatilag így jelzi felénk, hogy valami baj van. Az okok feltárásával, és a hanghatás gyors megszüntetésével minimalizálhatjuk azt a lehetőséget, hogy a kopott vagy elhasználódott elemek hibájából más alkatrészek is extrém módon kezdjenek el kopni.

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.

Adatvédelmi szabályzat