Melyik fogyaszt többet a közvetlen vagy a szívócső befecskendezéses kocsi?

Mit kell tudni a közvetlen befecskendezéses autókról? Mit jelent a szívócső befecskendezés? Mi a különbség a két változat között? Melyik fogyaszt kevesebbet? Melyik teljesítménye magasabb? Melyiknek kedvezőbbek az emissziós értékei? Mutatjuk a válaszokat!

Mit jelent a szívócső befecskendezés?

A szívócső befecskendezés egyfajta átmenet a karburátorok és a közvetlen befecskendezés között. Napjainkban már kezd eltűnni a motorokból ez a megoldás, hiszen az új trendek miatt elvárt a kisebb lökettérfogatú belső égésű motoroktól, hogy ne csökkenjen a teljesítményük a korábbi verziókhoz képest. Azonban a benzinmotoroknak van teljesítménykorlátja. A szívócső befecskendezés hátránya, hogy a tüzelőanyag friss levegővel való keveredése az égéstértől távol zajlik. Ennek következtében, mire az égéstérbe kerül a keverék, megnő a hőmérséklete. Emiatt a kompresszió véghőmérséklet is megnő, valamint a korai gyulladási hajlam is nagyobb lesz.

Mit kell tudni a közvetlen befecskendezéses autókról?

A szívócső befecskendezéssel szemben a közvetlen befecskendezés nagy előnyének számít, hogy az égéstérben hőmérséklete csökkenthető a tüzelőanyag égéstérbe való beporlasztásával. A befecskendezési nyomás emelésével olyan finom porlasztás valósítható meg, ami tökéletesebb égést tud biztosítani. Ezzel jelentős teljesítménynövekedés érhető el. Ráadásul a károsanyag-kibocsátásra is pozitív hatással van. A közvetlen befecskendezésnél a keverékképzés nem a szívócsőben történik, mivel a befecskendező szelepek közvetlenül az égéstérbe porlasztják a benzint. Természetesen ebben az esetben más felépítésű szelepek szükségesek, mint a szívócső befecskendezésnél. Szóval a közvetlen befecskendezéses benzinmotor teljesítménye magasabb, fogyasztása alacsonyabb, emissziós értékei pedig kedvezőbbek, mint a szívócső befecskendezéses változatoké. Nagyjából 10-20 százalékos javulás figyelhető meg a szívócső befecskendezéshez képest a fogyasztás tekintetében. A közvetlen befecskendezés hátránya, hogy a motor első beindításától kezdve jelentős kokszképződés kezdődik meg a szívószelepek szárán és hátoldalán. Mivel a lerakódás fokozatosan alakul ki, a legtöbb esetben az autótulajdonosoknak jó ideig fel sem tűnik, hogy valami gond van. Ez az idő múlásával teljesítményvesztéshez vezet. A közvetlen befecskendezéses autók további hátránya, hogy a hibák diagnosztizálása, a motor javítása, valamint az alkatrészek ára jóval magasabb, mint a hagyományos változaté.

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.

Adatvédelmi szabályzat