Nem azért, mert nincs rá esélye – a leggondosabban szervizelt, alaposan átnézett autóval is történhet előre nem látható esemény. Lehet, hogy nem hibásodik meg, na de ha belénk rohan valaki? Ugyanúgy nem tudunk tovább menni úti célunk felé, a lényeg ugyanaz. Segítség kell, de azonnal.
Olyan tulajdonképpen az autós asszisztencia szolgáltatás, mint amikor a királylányt szabadítja ki szorult helyzetéből a legkisebb királyfi. Ott ragadunk idegen országban, egy autópálya közepén, vagy ismeretlen falu mellett – és nincs tovább. Kivéve, ha kötött asszisztencia biztosítást, mert akkor a szervizt szolgáltató cég vállalja: belátható időn, akár egy órán belül megy a segítség. 24 órás telefonos segítségnyújtást vállalnak, szakértők mérik fel az autó állapotát, és ha tudnak, a helyszínen segítenek. Ha nem, műhelybe szállítják a járművet. Az autómentés mellett biztosíthatják – ez nyilván cégtől függ – a csereautót, a díjmentes szállást, esetleges hazautaztatást is. Nem kerül nagy összegbe, és szinte minden fontos dolgot elintéznek szorult helyzetben az ügyfél helyett – sosem tudhatjuk, mikor lehet rá szükségünk. Akkor főleg jól jöhet, ha ritkán mozdulunk ki a lakhelyünkről, és inkább településen belül használjuk az autót. Mert ha egyszer megindulunk hosszabb útra, és valami baj történik, rutintalanul állunk a helyzet előtt. Hiszen egyébként sosem mozdulunk messzire.
Ha jó szerződést kötünk, még az is benne lehet heti pár ezer forintért, hogy totálkár esetében elvontassák az autót, és állják a költségeket, ahogy a tárolás és a hazaszállítás anyagi vonzatai is a szolgáltatót terhelik. Viszonylag sokat kapunk a pénzünkért, ha bajba kerülünk. Van, amelyik cég Európában, van amelyik jóformán világszerte vállalja a segítségnyújtás megszervezését, és egyes konstrukciók belföldön is segíthetnek például baleset vagy lopás esetén. Lehet kötni teljes éves szerződést, de léteznek olyan konstrukciók is, amelyek kimondottan egy-egy nyaralásra, korlátozott időtartamra szólnak. Arra figyeljünk, hogy a szerződés ne csak az autó tulajdonosára, hanem az utasokra is érvényes legyen – csúnya világ lenne, ha apa vagy anya tudna csak ingyen hazautazni, amikor tönkremegy a járgány. Arra is érdemes odafigyelni, hogy bár a javítási és egyéb költségeket átvállalják, az új alkatrész árát a legtöbb szolgáltatónál az ügyfél fizeti ki. Mindig minden apró betűs részt nézzünk át – és ha megszokott autószervizünkben is köthetünk ilyen biztosítást, ne hagyjuk ki a lehetőséget!
A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.
Adatvédelmi szabályzat