Kitiltják Rómából a dízelautókat

A németországi és párizsi döntés után Rómában is úgy határoztak, hogy 2024-től nem közlekedhetnek a belvárosban dízelautók. A Greenpeace környezetvédő csoport szerint a dízelautók nitrogén-dioxid kibocsátása több mint 17 ezer ember idő előtti halálát okozza Olaszországban.

A nitrogén-dioxid-szennyezés a dízelmotoroknak tulajdonítható

Februárban robbant a hír, miszerint Németországban a szövetségi közigazgatási bíróság döntése alapján ki lehet tiltani az EURO 6-osnál régebbi, korszerűtlenebb dízelmotorral működő járműveket a szennyezett levegőjű városokból. A bíróság döntése szerint az önkormányzatok megtilthatják a dízelüzemű járművek használatát azzal a céllal, hogy a település levegőjének minősége megfeleljen az európai uniós előírásoknak. A döntés több millió tulajdonost érinthet, járműveik értéke a használat korlátozásának lehetősége miatt csökkenhet, ebbe bele kell törődniük, kártérítést nem követelhetnek. Ehhez kapcsolódva jelentették be Olaszországban, hogy 2024-től nem közlekedhetnek Róma belvárosában a dízelek. Ugyanezt az elhatározást hozták korábban Franciaország fővárosában, Párizsban is.

17 ezer olasz idő előtt halálát okozza a nitrogén-dioxid

A nitrogén-dioxid-szennyezés több mint 60 százalékban a dízelmotoroknak tulajdonítható. A Greenpeace környezetvédő csoport már régóta lobbizik szigorításért, novemberben közzétett jelentésében például azzal érvelt, hogy a dízelautók nitrogén-dioxid kibocsátása több mint 17 ezer ember idő előtti halálát okozza Olaszországban. A Fiat-Chrysler, Olaszország legnagyobb autóvállalata szintén bejelentette, hogy felhagy a dízelüzemű autók gyártásával. 2015-ig az Európában eladott új gépkocsik több mint fele dízel üzemanyagú volt, a Volkswagen-botrány és más autógyártók csalása nyomán azonban megkérdőjeleződött a technológia hitelessége.

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.

Adatvédelmi szabályzat