A hűtővíz és a nyár

A belső égésű motorok, vagyis minden benzines és dízel üzemű jármű esetében nagyon fontos a motor folyamatos és hatékony hűtése, mert ennek hiánya maradandó károsodások forrása lehet. Autónk motorját egy egész hűtőrendszer hűti, hogy mindig üzemi hőmérsékleten működjön, mert az ennél magasabb hőmérséklet kárt tehet a motorban. A kellő hőmérsékletet nyilván nyáron, hosszas ácsorgás közben a dugóban nehezebb biztosítani, mint télen. Ezért a meleg hónapokban különös figyelmet kell szentelni a hűtőnek. Mindenek előtt arra figyeljünk, hogy a hűtőfolyadékból ne hiányozzon. A hűtőrendszerben sima víz helyett elsősorban glikollal és más vegyszerrel kevert folyadék kering, tehát ezzel is kell utána tölteni. Ezek részben a víz magasabb forrási és legkisebb fagyási pontjáért felelnek, másrészt óvják a rendszer belsejét a korróziótól.

Mi van, ha elfolyt a hűtővíz?

Ha azt tapasztaljuk, hogy a motor „felforrt”, vagyis az elégtelen hűtés miatt a hőmérséklete extrém megemelkedett, az esetek nagy részében, a felelős a kevés hűtőfolyadék. Amennyiben azt látjuk, hogy egyáltalán nincs egy csepp sem a rendszerben, akkor tanácsos autószervizre bízni a probléma megoldását. Ha csak hiány van folyadékból, akkor még ne rohanjunk autószervizbe, csak töltsük utána a rendszert, de mindig ugyanolyan folyadékkal, mint amilyen benne van. Ha semmi más nincs kéznél, akkor desztillált vizet használjunk kizárólag. Figyelem: várjuk meg, amíg a motor kihűl, mert ellenkező esetben a hűtősapka lecsavarásakor a bent uralkodó nyomás forró folyadékot, vagy párát lövellhet ki, ami égési sérülést okozhat. A lehűlt motorba is csak lassan adagonként öntsük a folyadékot, nehogy „termosokk” érje a motort és valami megrepedjen. Ha másig károsodott valami, akkor várjuk szervizünkben autóját!

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.

Adatvédelmi szabályzat