Hogyan tárold a nem használt abroncsokat?

Évente kétszer nincs mese, le kell cserélni az autónkon az abroncsokat, hogy az évszaknak megfelelő gumikkal közlekedhessünk az utakon. Ezt mi is elvégezhetjük, de a legjobb, és legbiztosabb megoldás, ha szánunk rá egy-két órát, és kivárjuk a sorunkat a gumisnál, ahol pár ezer forint ellenében átvizsgálják és szakszerűen lecserélik őket. Már csak egy feladatunk maradt: el kell döntenünk, hogy mi legyen a nem használt abroncsokkal.

Hagyjuk a gumisnál

A leszerelt abroncsok esetében először is azt kell megnéznünk, hogy használható lesz-e a következő szezonra. Ehhez meg kell néznünk a profilmélységet, amely nem lehet kisebb két milliméternél, valamint azt, hogy nincs-e rajta repedés, szakadás. Ezekben az esetekben ugyanis már nem használható a gumi, így a legjobb megoldás, ha otthagyjuk a gumiszervizben, ha megtehetjük, és nem tárolgatjuk feleslegesen. Az sem járható út, ha hazavisszük és muskátlit ültetünk bele, a gumi ugyanis veszélyes hulladéknak minősül, így nem tárolhatjuk a saját portánkon semmilyen formában, ha már nem akarjuk használni arra, amire kitalálták. Ha szemmel láthatóan rendben van az abroncs, akkor se rohanjunk vele haza, azt ugyanis még meg kell néznünk, hogy hány éve gyártották. A gumi ugyanis hat-nyolc év alatt akkor is használhatatlanná, és legfőképpen balesetveszélyessé válhat az autón, ha korábban egy métert sem futott. A gumi anyagából adódóan ugyanis öregszik, így a hét évnél idősebb abroncsokat egy magára valamit is adó gumiszerviz már fel sem szereli, emiatt pedig a tárolása is hiábavaló. Ha mindent rendben találtunk, akkor már tényleg csak azt kell eldöntenünk, hogy mi legyen vele a következő hónapokban. Haza is vihetjük, vagy ott is hagyhatjuk a szervizben, ahol egy jelképes díj ellenében szakszerűen eltárolják nekünk, amíg szükségünk lesz rá. Ez mindenkinek jó lehet, ugyanis a szerviz újabb munkát szerez magának a következő cserével, nekünk pedig nem kell gondolkodnunk a tárolásán.

Vigyük haza

Úgy is dönthetünk, hogy hazavisszük a használt abroncsokat. Ekkor viszont néhány dologra oda kell figyelnünk, hogy a szervizben megfelelőnek ítélt abroncsok akkor is ugyanolyan jó állapotban legyenek, amikor újból elő kell venni őket. Két külön tárolási szabály vonatkozik azokra az esetekre, ha felnivel együtt tesszük el az abroncsokat, vagy nélküle. Az egyszerűbb eset az, ha a felnin nyugszik a gumi. Ekkor ugyanis nyugodtan pakolhatjuk egymásra mind a négy darabot, a fém felni megvédi őket attól, hogy deformálódjanak. Másik esetben viszont szigorúan tilos egymásra halmozni az abroncsokat, főleg nem négyet, ezek ugyanis eldeformálódhatnak a súly miatt. Állítsuk őket a futófelületükre, és tegyük őket egymás mellé. Fontos azonban, hogy nagyjából havonta egyszer vegyük a fáradtságot, és forgassuk el kilencven fokkal, hogy elkerüljük a deformációt. Mielőtt megtaláljuk a végső helyüket, letakaríthatjuk róla a rárakódott sarat, kiszedegethetjük belőle, a beleragadt kavicsokat. Fontos azonban, hogy se ekkor, se a tárolás során ne érje őket semmilyen vegyszer, kenőanyag vagy olaj, amely jelentősen csökkentheti a minőségét. Tároljuk az abroncsokat szobahőmérséklet körüli hőmérsékleten, ne legyen se túl hideg, se túl meleg. Ne érje őket közvetlen napsütés vagy a kályha, radiátor melege, valamint a túl magas páratartalom is ronthat az állagán. Ajánlott kicsit, nagyjából fél barral túlfújni a tároláshoz. Ha ezekre az apróságokra odafigyelünk, akkor a következő szezont is nyugodtan, biztonságos abroncsokkal fogjuk átvészelni.

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.

Adatvédelmi szabályzat