Ha ezek nem stimmelnek, biztosan nem lesz meg a műszaki vizsga

Műszakiztatni vinné az autót, de bizonytalan a végeredményben? A vizsga előtt vizsgáztatásra is szerződött szervizek általában vállalják, hogy átnézik a sarkalatos pontokat. Ugye kíváncsi rá, melyek ezek?

Fékek, fények, lengéscsillapítás

Az interneten is elolvashatjuk a komolyabb autószervizek oldalán, hogyan zajlik egy műszaki vizsga. Jobban izgul, mint az autója? Eláruljuk, mire számíthat. Elöljáróban annyit, hogy műszakiztatni új autót először négy év után kell, utána kétévente, és ez a két év vonatkozik a használtan vásárolt autókra is. Ám ha végigolvassuk, mit vizsgálnak ilyenkor a szervizekben, látjuk, hogy ezek mindegyikét évente ajánlják megnézetni, szervizeltetni. Átvizsgálják a futóművet – megemelik az autót-, és a lengéscsillapítást próbapadon, hogy lássák, hogy reagál a „feladatra”, mint például a macskakő. Megnézik az első és hátsó kerekeknél is. A fékrendszer is sarkalatos pontja a vizsgáztatásnak, hiszen az életünk múlhat egy kopott fékbetéten, nem fogó kéziféken, meg aztán jó, ha a vezetékek is működnek. Nagyjából egyformán kell fognia a fékeknek az első, és a hátsó kerekeknél. Elöl a fékpár két tagja között maximum 20, hátul 30 százalék különbség még elfogadott. Feltétele a sikeres műszaki vizsgának az is, hogy minden autóra szerelt fény rendben működjön, és az egyes fények színe is megfelelő legyen – az index például sárga fényű, a ködlámpa fehér. Utóbbinak akkor is meg kell lennie, ha soha nem volt rá szükség!

Egy apróság: a lejárt forgalmi

Azt magunk is felmérhetjük, van-e olyan látható külső eltérés az autón, ami miatt nem lesz meg a műszaki. Nem engedik át a lyukas kipufogót, a repedt, javítatlan szélvédőt – egészen apró repedés sem megengedett –, és a törött üvegű fényszórókat sem, mert vakíthatja a fényük a szembejövőket. Az ablakmosónak is működnie kell. A karosszéria miatt akkor bukhat meg egy autó, ha túl nagy horpadások, sérülések vannak rajta, például nem javították ki egy ütközés következményeit. Az is kizáró ok, ha nincs minden előírt elem a helyén: nem hiányozhat a tükör, sem a lökhárító. Belül az üléseknek kell biztonságosnak lenniük. A folyadékszinteket is megvizsgálják: érdemes úgy menni, hogy minden megfelelően fel van töltve és semmilyen folyadék nem szorul cserére, legyen az hűtőfolyadék vagy motorolaj – egy előzetes szervizelés megoldja ezeket a problémákat is. Van még egy apróság, amelyről szót kell ejteni, és ez a lejárt forgalmi. Figyeljünk a dátumokra, bármilyen zsúfolt is az életünk! Ha az úton, ellenőrzésnél derül ki, szigorított műszaki vizsga is lehet a következmény.

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.

Adatvédelmi szabályzat