Csökken az új autók eladásának növekedése Európában, részben a Brexit miatt

Idén egy százalékra lassul az új autók eladásának növekedése Európában az Európai Autógyártók Szövetsége szerint. Az okok között ott van a széndioxid-kibocsátással kapcsolatos szabályok megszigorítása mellett a Brexit is.

Több mint 15 millió autót adtak el 2017-ben

Idén mindössze egy százalékra lassul az új autók eladásának a növekedése az Európai Unióban a 2017-es 3,4 százalékos bővülés után – közölte az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA). Az Európai Unióban tavaly már a negyedik egymást követő évben nőtt az eladott autók száma. A szervezet adatai szerint az elmúlt évben több mint 15 millió autót adtak el az EU-ban, 2007 óta a legtöbbet. Az Európai Autógyártók Szövetsége szerint az idei eladások növekedésének lassulása részben a széndioxid-kibocsátással kapcsolatos uniós szabályok megszigorítására és a Brexit, azaz az Egyesült Királyság az Európai Unióból tervezett kilépése miatti bizonytalanságra vezethető vissza.

De mi is az az Európai Autógyártók Szövetsége?

Az Európai Autógyártók Szövetségét 1991-ben alapították, amely tizenhat európai személygépjármű-, tehergépjármű- és autóbuszgyártó érdekét képviseli EU-szinten. A szervezet brüsszeli székhelye magában foglalja a főtitkárságot és a titkárságot, de van irodájuk Tokióban és Pekingben is. Az igazgatótanácsot a csoport tagvállalatainak elnökei alkotják, a tanács döntéseit egy bizottság készíti elő, ami a tagvállalatok igazgatóiból áll, és a főtitkár vezeti. Az Európai Autógyártók Szövetségét válaszként alapították a Brüsszelt érő fokozatos kormányzati felelősség számos összetett gazdasági, társadalmi és jogi kérdésére, ami a közelebbi európai integrációból adódott. Létrejötte jórészt annak köszönhető, hogy szükségessé vált tagvállalatainak technológiai, ipari és kereskedelmi érdekeinek képviselete.

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.

Adatvédelmi szabályzat