Az üzemanyagszűrő felelős azért, hogy a járművünk legfontosabb alkatrészei ne hibásodjanak meg apró, sunyi szennyeződésektől. Azonban ez a védelem nem tart örökké. Néha a kitartó, szívós szűrő is feladja a harcot.
A pajzs működési mechanizmusa erősen leegyszerűsítve körülbelül így hangzik: az üzemanyagszűrő feladata a legdrágább alkatrészek teljes körű védelme. Funkciója szerint kiszűri az üzemanyaggal érkező apró, szabad szemmel láthatatlan részecskéket, amelyek akár a befecskendezőrendszert is magas fokon károsíthatják.
A szűrőket a gyártók magas fokú precizitással gyártják. Erre szükség van, hiszen a cél az lenne, hogy a legapróbb részecskét is kiszűrje a rendszerből. Az alkatrész betétjei leggyakrabban papírból készülnek, mivel a papír az az anyag, amely legyártható a kívánt póruselosztással és pórusmérettel. Az üzemanyagszűrő felületének nagyságát hajtogatással érik el annak érdekében, hogy az hosszabb ideig használható legyen.
Egy sérült, koszos vagy az eltömődés miatt szinte nem is üzemelő szűrő jelentős károkat okozhat a gépjárműben, ezért fontos időnként üzemanyagszűrő cserére vinni az autót. Első körben a kocsink teljesítménye érezhetően csökken, viszont a fogyasztása egyre csak növekszik. A motor próbál ugyan teljesíteni, de sikertelenül, aminek az eredménye a teljes leállás. Emellett a le nem szűrt részecskék bejutva a motorba jelentős kopást, valamint tömítetlenséget okozhatnak.
A hibás szűrő problémáját egy jól képzett szakember is nehezen képes rögtön beazonosítani, viszont vannak olyan jelek, amelyek erre utalhatnak. Ilyen például:
Amint azt láthatjuk, valóban olyan tünetek ezek, amelyek más meghibásodásra is utalhatnak. Bár ez kicsit szomorúan hangozhat, van ennek egy jó oldala is: az említett „jelek” miatt nem kell rögtön keferágáson gondolkodni, elég elkezdeni a szűrő kicserélésével. Sok esetben tényleg csak a szűrő a probléma.
A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.
Adatvédelmi szabályzat