Amit tudnia kell a kerekek karbantartásáról

Mindannyian tudjuk, hogy a gumiabroncsok mennyire fontosak egy járművön, ezért az autóipari gumiabroncs piac egy igen hatalmas és széles piac. Minden gépkocsivezetőnek szüksége van gumiabroncsokra, és a legtöbb gumiabroncs nem olcsó mulatság. Sajnos a legtöbb ember semmit, vagy csak nagyon keveset tud a gumiabroncsok megfelelő karbantartásáról, ezért most összeraktunk egy listát azokról a dolgokról, amik fontosak ahhoz, hogy hosszútávon életben tartsa autójának kerekeit.

Miért mennek tönkre a gumiabroncsok?

Minden gumiabroncson ott van a gyártás dátuma, de legtöbbször az emberek figyelembe sem veszik ezt. A gumiabroncsoknak is van viszont „szavatossági ideje”, és hatékonyságuk is csökken minél többet állnak egy helyben. Tehát mielőtt gumiabroncsot vásárolni, mindenképpen nézze meg a gyártási dátumot, és ha az abroncsot 5 évnél régebben gyártották, akkor nem érdemes megvásárolnia. Lehet egy gumiabroncs tiszta új, de ha nagyon rég gyártották, akkor nem fog olyan sokáig tartani mint egy vadonatúj csomag. A gumiabroncs nyomás is nagyon fontos. Ha a gumiabroncsokban nincs elég nyomás, akkor felforrósodnak, ami azt jelenti, hogy a gumiabroncs futófelülete és oldalfala túlságosan elhajlik. Ez megrongálja a gumiabroncs gumitömítését és szerkezetét is egyaránt, és sajnos ez egy olyan probléma amit nem feltétlenül egyszerű észrevenni.

Hogyan ellenőrizze a keréknyomást?

Ha még nem haladta meg az 2 kilométert, akkor ellenőrizze a gumiabroncsok nyomását. Természetesen megértjük, hogy néha elfelejti egy-egy hosszabb út után ellenőrizni a nyomást, de minél több ideig van használatban egy gumiabroncs annál forróbb lesz, és így a nyomásuk kevésbé lesz leolvasható, tehát érdemes a keréknyomást még hideg állapotban ellenőrizni. Minden járműnek van egy sajátos abroncsnyomás-útmutatója, amely megtalálható a használati utasításban. Itt majd azt is megtalálhatja, hogy mi a gumiabroncsának a legmegfelelőbb légnyomás. Ahhoz, hogy megmérje a légnyomást keresse meg a szelepzárat és csavarja le a kupakot, majd nyomja a levegőnyomás-mérőt a gumiabroncs szelepzárához, ha pedig a légnyomás túl alacsony, akkor az azt jelenti, hogy itt az ideje feltölteni. Ha a gumiabroncsokban a légnyomás túl magas, akkor engedje ki a levegőt a gumiabroncsokból úgy, hogy meghajlítja a szelepzár középső részét a légnyomásmérő használatával.

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.

Adatvédelmi szabályzat