A 4 legtipikusabb szervó hibajelenség

Még a legbiztonságosabb bordázottságú gumik, a legmodernebb motorfejlesztések és autós kütyük sem érnek semmit biztonságos, kellő kormányozhatóság nélkül. A szervókormánymű egy olyan alrendszere az autódnak, amivel gyakorlatilag egyfolytában közvetlen kapcsolatban vagy. A motor ugyan nem feltétlenül, viszont a kormánykerék teljesen a te kezed irányításától függ. A szervóhibák nem feltétlen járnak balesettel, ám bizonyos közlekedési helyzeteket azért veszélyessé tehetnek. Pillantsunk hát cikkünkben a motorháztető alá, a kerék mögé, és tekintsük át közösen a leggyakrabban jelentkező szervóproblémákat és azok megoldásait.

Merev, nehezen reagáló elektromos kormányrendszer

Ez a tipikus probléma nem az alacsony szervóolaj szinttel függ össze. A hidraulikus hiba helyett valójában a szervórendszer elektromos alkatrészeinek hibájáról van szó. Amikor túlzottan merevvé válik a kormányzás, nehezebben irányítható a kocsi, azért általában a nem válaszoló elektromos segédberendezés a hibás. Ha tudod, elektromos probléma áll fenn az autód szervórendszerében, ám nincs hibakódolvasód, akkor kicsit több időbe fog telni a hibaforrás kiderítése. Vizsgáld meg a biztosítékdobozt, keress kábel- vagy csatlakozás-sérüléseket, és ellenőrizd az akkumulátor feszültségét is. Ha így sem jutsz eredményre, minél előbb kérd egy autószerviz segítségét.

Hidraulikus energiaveszteség

Ha olyan érzésed támad, mintha a kormánykereked futóhomokba tapadt volna, és ötször annyi erődbe kerül egy rutinmozdulatot elvégezni vele, mint normál esetben, akkor valószínűleg a szervórendszer hidraulikus rásegítője a végét járja. Hideg üzemállapotban nem ajánlott folyadékszintet ellenőrizni, előtte mindenképp járasd a motort néhány percig. Így tudod a legpontosabban megállapítani a szervófolyadék aktuális mennyiségét a rendszerben. Ne feledkezz meg róla, hogy a folyadékszint ellenőrzése csak az első lépés a probléma megoldásában! Ha túl kevés a folyadék, akkor meg kell találni ennek az okát is; lehet az például egy törés a hidraulikus csövekben, valamelyik hibás alkatrész, vagy akár egy korábbi baleset is.

Nyihogó/ csikorgó / sivító hang kanyarodás közben

A visító-sivító hang, vagy a váratlan „honnan a francból jön ez a csikorgás” elég ijesztő lehet: még nem feltétlen egyből a szervórendszer meghibásodását jelzi, de már intő jelként szolgálhat a kialakulóban lévő problémára. Az ilyen hangokért az esetek zömében a szíjhajtás a bűnös. Ilyenkor ajánlatos egyből a szervószivattyú állapotát ellenőrizni, vagy megkérni egyből egy szerelőt, hogy nézze át a szerkezetet. Ha van valaki körülötted, akkor biztonságosan emeljétek fel a kocsit, egyikőtök fordítsa el a kormánykereket, míg a másikotok vizsgálja meg a szervószivattyú meghajtására szolgáló szíjat. Ha a szíj csúszik, akkor annak megfelelően kell megfeszíteni vagy beállítani. Fontos, hogy a szíjak beállítása közben ne járjon a motor miközben, a legjobb, ha ezt is egy szerelőre bízod!

Szervófolyadék-szivárgás

Az esetleges szervófolyadék-szivárgással nagyon vigyázni kell, hiszen erősen ronthatja a szervórendszer biztonságát és hatékonyságát. Ha sötétbarna folyadékfoltot találsz a kocsid alatt, aminek nagyon jellegzetes szaga van, akkor vidd szervizbe a kocsid! Az autószakértők úgy szokták körbeírni a szagot, mintha a friss olaj és az égett, elhasználódott olaj szagának keveréke lenne. A szervófolyadék szivárgását gyakran okozza annak a csőnek a megrepedése vagy kopása, mely a szervószivattyút látja el. Nem árt ellenőrizni a csőbilincsek és csatlakozások állapotát sem. Ha a csövek és a kapcsolódó alkatrészek rendben vannak, akkor a szervószivattyút is meg kell vizsgálni.

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.

Adatvédelmi szabályzat