2019-ben kevesebb használt autó érkezik majd Magyarországra

Tavaly 158 790 használt kocsi érkezett hazánkba, ami rekordnak számít, 2019-re azonban már előre láthatóan csökken ez a szám néhány jogszabályváltozás és a magas euró árfolyam miatt. Ez alapvetően jó hír, hiszen kevesebb ismeretlen előéletű autó kerül így Magyarországra, és kevesebben csalódnak majd a trükköző kereskedők miatt is.

158 ezer 790 használt kocsi jött Magyarországra 2019-ben

Érdekes statisztikát közölt a Das WeltAuto országos hálózattal rendelkező kereskedőcég, amely a Volkswagen csoport márkáit forgalmazó Porsche Hungaria használtautó-üzletága: állításuk szerint hosszú idő után 2019-ben csökken majd a Magyarországra külföldről behozott használt autók száma. Tulajdonképpen várható volt, hogy egyszer ez az időszak is eljön, hiszen a folyamatos emelkedés ebben az esetben sem tarthatott örökké. 2018-ban egészen pontosan 158 790 darab használt kocsi érkezett hazánkba, 3373 darabbal több, mint 2017-ben. Ez csúcs, de ennek ellenére az év vége felé már több fronton is mutatkoztak a hanyatlás jelei. 2012-ben kapott új lökést ez a fajta autóbeszerzés, azóta öt és fél éven át egyre több külföldi használt személygépkocsi érkezett az útjainkra a forgalomba helyezések száma alapján. A csökkenés okai között néhány jogszabályváltozás és azok szigorítása, valamint az igen magas euróárfolyam szerepel. Bár a hanyatlás szót említettük, valójában egy pozitív folyamatról kell beszélnünk, hiszen ennek hozadékaként kevesebb ismeretlen előéletű autó kerül hazánkba, és ezzel együtt kevesebbről derül majd ki, hogy mondjuk a kilométerórát visszatekerték, vagy éppen törött kocsit adtak el épként a – mondjuk finoman úgy – trükkös kereskedők. Azaz kevesebb elégedetlen magyar vásárló lesz.

Tíz évnél idősebb autók érkeznek a magyar utakra

A kereskedőcég azt is megállapította, hogy felnyílt a vásárlók szeme, és a többség elkezdett jobban utánanézni a kereskedőknek, egyre fontosabb számukra a megbízhatóság és a szabályok betartása. Nem csak az árat kell ugyanis nézni autóvételkor – az olcsóbb kocsi egy év múlva már akár a duplájába is „fájhat” a vevőnek a sok költséges javítás miatt. Visszatérve az importált autók témájához és a számokhoz: ezeknek többsége, 60 százalék tíz évnél idősebb modell, amelyek miatt a magyarországi autópark átlagéletkora is folyamatosan emelkedett évek óta. Az alsó-középkategória modelljeiből hozták be a legtöbbet, de szembetűnő – mint az iparág több más területén, például az új autók eladásában is – a városi terepjárók egyre növekvő népszerűsége.

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.

Adatvédelmi szabályzat