VW - Volkswagen szerviz Szeged

VW – Volkswagen szerviz

A Volkswagen a német precizitás és minőség szinonimája, de ezt az autót is emberek tervezik, gyártják és az egyes alkatrészek beszállítói sem űrlények, vagyis ugyanúgy oda kell figyelni a VW márkajelzést viselő autók szervizelésére, mint akármelyik másik márka esetében.

Volkswagen is meg tud hibásodni

A Kovács Autó prémium szervize Szeged és környékének Volkswagent hajtó autósai számára is a legjobb megoldást jelenti, ha meg akarják kímélni az autójuk mellett a pénztárcájukat is, sőt adnak a saját biztonságukra és a nyugalmukra is, mert mindig a legjobb műszaki állapotú járgánnyal akarnak autózni. A Volkswagen az első kötelező szervizelést a benzinmotoroknál 30 ezer kilométernél, míg a dízel üzeműeknél, mondjuk egy négyhengeres TDI motornál maximum 50 ezer kilométernél írja elő. A nagyobb időintervallum az egyes szervizek között az új- és folyamatosan továbbfejlesztett motoroknak, a speciális olajoknak (LongLife olajok) köszönhető. Az esedékes szerviz idejét az autó kijelzője még annyira előre jelzi, hogy legyen lehetőség időpont egyeztetésre.

Árajánlat, időpont kérés

Kérem töltsön ki minden mezőt!

Típushibák az autógyáraknál

A Volkswagennél, de a hasonlóan nagy múltú márkáknál is elő-elő fordulnak úgy nevezett típushibák. Emlékezzünk csak a Toyota pedálproblémáira, vagy a GM indító kucsos gondjaira. Mindkét esetben az USA hatóságai azt állapították meg, hogy a két gyártó megpróbálta eltitkolni a hibát, bár – a VW kipufogógáz-botrányától eltérően – ezekben az esetekben halálos áldozatok is voltak. 2014-ig több mint 4300 esetet regisztráltak, ahol balesetet és sérülést okozott az indító kulcs, több mint 100-an meg is haltak. A cégek milliárdos büntetést fizettek és 30 millió autót kellett visszahívni. Bár a Toyota rövid időre – éppen a Volkswagennel szemben – elvesztette a világ legnagyobb autógyártója címet, mára ismét évi 10 millió darab fölötti a teljesítményük és csillog-villog a márka.

Egy típushiba a Volkswagennél

A VW-nél az utóbbi évek márkahibái közül az egyik legismertebb az 1,4 literes TSI motoroknál előforduló vezérműlánc probléma, amely főleg a 2006 és 2007 közötti évjáratokat érinti és a Magyarországon is nagyon népszerű Golfokat, de a Tourant és a Tiguant is. A gondokra ezeknél az autóknál a hidegindításkor jelentkező zajok és a motorkontroll-lámpa folyamatos jelzése hívja fel a figyelmet. A Volkswagen szerint is a vezérműlánc élettartamának meg kellene egyeznie a motor élettartamával, de ez ezekben az esetekben nincs így, és ami még sokkal rosszabb, a vezérműlánc hibája a turbó és egyéb motoregységes meghibásodásához vezet, ami a regisztrált esetek egy jelentős részében forintban számolva akár milliós károkat is okozhat. A Volkswagen ezekben az esetekben három évig és 100 ezer futáskilométerig a javítás teljes összegét állta, de az idő múlásával és a kilométerek szaporodásával ez akár a felére, vagy még kisebb értékre is mérséklődött.

A Golfokkal kapcsolatos vezérműlánc-problémák ritka esetben fordulnak elő VW más modelljeinél, gyakran a fent leírtnál jelentéktelenebb következménnyel. A Passat, a Polo, a Transporter, a Sharan, a Bora vagy a Jetta tulajdonosoknak is érdemes tudniuk, hogy vannak olyan rendszeresen, egy-egy márkához, modellhez kötődő hibák, amelyek létezéséről csak a szervizekben tudnak. A fenti példa a vezérműláncról is azt mutatja, hogy érdemes olyan prémium szervizre bízni az autónkat, mint amilyen a Kovács Autó Szegeden, mert itt az egyes típusokhoz értő és a típushibákról kellő információkkal rendelkező szakemberek dolgoznak, akik időben tudnak és a megfelelő módon reagálni az egyedi és a visszatérő hibákra is, amivel megelőzhetőek a későbbi nagyobb javítási költségek, egyes esetekben a gyártóval együttműködve még tovább csökkentőek a károk.