Top 3: A világ legnépszerűbb autói

Top 3: A világ legnépszerűbb autói

Melyik 3 autó áll most az értékesítési lista élén, ha a világ összes országát egyben nézzük? Mielőtt bárki megnézné a pontos sorrendet érdemes tippelni, meglepő eredmények születhetnek.

  1. Volkswagen Golf (1974 óta)

Biztos sokan mondták a golfot az első háromba, ők nem is tévedtek. A bogarak utáni idő legsikeresebb modellje, a jelenlegi adatok szerint a dobogó legalsó fokára állhat fel. A ’70-es évek elején vetődött fel a Volkswagen vezetőiben, hogy egy teljesen új kategóriát kellene létrehozni. A Golfra keresztelt, kategóriateremtő autót 1974 nyarán mutatták be, fél évvel később már gyártották is. A 2012-es párizsi autószalonon mutatták be a hetedik generációt. Az autó formája jelentősen különbözik az előző két generációétól. A mostani adatok alapján az eddig eladott Golfok száma lassan eléri a 30 milliós darabszámot.

  1. Ford F-széria (1948 óta)

Nem várt helyen végez a Ford legnépszerűbb modellje az F nevet viselő pickup család. 1948 óta gyártják, eleinte farmok és tanyák „igavonó lovának” szánták a robosztus pickupot. Ahogy telt-múlt az idő, az F minősége is egyre javult, így mára már egy tágas és kényelmes autót kaphatunk az áráért. A jó eladásokat a Ford szerencsére megünnepelte néhány különleges kiadással is, így született meg például a V10 Super Duty kiadás is. Az évek során számos kitüntetést és motorsport sikereket is magáénak tudhat a Ford F szériája. Több mint 40 millió modell kelt el a 12 generáció alatt.

  1. Toyota Corolla (1966 óta)

A toplista élére egy szürke eminenciás került, több mint 43 milliós darabszámmal. Ugyan a japán autók eleinte nehezen férkőztek a nyugati fogyasztó bizalmába, 1966-os megjelenésük után 8 évvel már a legjobb eladási adatok a Corollához fűződtek.  Egyetlen szériát, az E110-et leszámítva a Corolla nem a formabontó dizájnról szól, és nem is a sofőr szórakozása volt a prioritás, hanem a jó hétköznapi használhatóság, a takarékosság, és ami a típus védjegyévé vált, a megbízhatóság. Az első, hátul merev hidas és laprugós generáció óta hatalmasat fejlődött a technika, ma pedig a világ 15 országában ontják a gyártósorok.