A Tesla provokálja a nagy német autógyárakat

A Tesla provokálja a nagy német autógyárakat

A BMW, a VW és a Daimler megdöbbenéssel értesült a sajtóból, hogy legnagyobb gépszállítójuk, az automatikák és robotok terén piacvezető kaliforniai Grohmann egyoldalúan szállítási stopot vezetett be velük szemben.

A Grohmann ezentúl csak a Teslának dolgozik

Miután a Tesla e-autógyártó tavaly megvásárolta az autógyártásban használatos automata gépsorok és robotok első számú gyártóját, a Grohmannt, a napokban a cég felhagyott a szállítással a legfontosabb vevői, köztük a német autógyártók számára, mert kapacitásait teljesen a Tesla számára végzett munka köti le. Minderről egyetlen vevőjét sem értesítette hivatalosan – számol be a botránygyanús fejleményről a német gazdasági hetilap, a Wirtschafstwoche. A Grohmann üzemi tanácsának egyik vezetője Uwe Herzig a lapnak azt mondta, hogy munkásgyűlésen jelentették be a Grohmannál, hogy a következő hónapokban csak a Tesla-Auto Model 3 gyártásának előkészítésén fognak dolgozni.

A Tesla hátba támadta a konkurenseit

Amikor tavaly a Tesla megvásárolta a Grohmannt, csak arról volt szó, hogy a tömeggyártás előkészítésével foglalkozó cég szorosabbra kívánja fűzni kapcsolatait a gyártósorokat és berendezéseket fejlesztő és szállító céggel. Arról szó nem volt, hogy ez valaha is azt jelenthetné, hogy a cég nem szállít többet a konkurens autógyártóknak. A német nagy márkák közül a BMW a sajtóhírre úgy nyilatkozott, hogy meg van győződve lehetséges a kompromisszum megtalálása, amiben a Tesla és a korábbi vevők is megtalálják a számításukat. A VW azt mondja: nem tudják elképzelni, hogy a Grohmann nem tartja be az érvényes szállítási szerződéseket. A Daimler (a Mercedes gyártója) nem kommentálta a sajtóhírt, arra hivatkozva, hogy nem szoktak a nyilvánosság előtt szállítói kapcsolataikról nyilatkozni.