Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Árajánlat, időpont kérés

Tényleg környezetbarátak az elektromos autók?

e-kocsi töltés

Az elektromos járművek napjainkban a fenntartható fejlődés és az úgynevezett „zöld gazdaság” ikonjává váltak. Mégis sokan azt állítják, hogy az ilyen típusú megoldásoknak kevés közös vonása van az ökológiával. Tény, hogy nem bocsátanak ki üvegházhatású gázokat, de ettől függetlenül a szénlábnyomuk biztosan nem nulla, ugyanis a gyártási folyamatuk rendkívül energiaigényes, elsősorban a szükséges anyagoknak köszönhetően. Nem csoda tehát, hogy a szkeptikusok száma növekszik. A fosszilis tüzelőanyagok teljes elutasításának víziója az autó feladása nélkül bár csábító, de azért valljuk be, ellentmondásos. Érdemes megtanulni tehát néhány tényt, és eloszlatni számos mítoszt, hogy meg lehessen határozni, hogy az elektromos autók valóban zöldek-e vagy sem?

Hogy is van ez a gyártási folyamat?

Az elektromos autók gyártásának folyamatában leginkább az alkatrészek kitermelése, nem pedig maga az előállítási folyamat teremti meg a legnagyobb ürügyet az elektromos autók környezeti hatásaival kapcsolatos viták számára. A lítium-ion akkumulátorokban jelen lévő három kulcsfontosságú elem a lítium, a kobalt és a nikkel. Az akkumulátorokba történő szállításuk pedig meglehetősen energiaigényes, invazív a környezetre és gyakran az emberekre is. Mind a lítium, mind a kobalt nagyon reaktív kémiai elemek, amelyek mindig vegyületek formájában fordulnak elő a természetben, soha nem szabad állapotban. Ezenkívül legértékesebb tartalékaik a föld alatt találhatók. Ez azt eredményezi, hogy mind a kitermelési, mind a beszerzési metódusuk elég bonyolult. Egy másik kardinális probléma a lítium feldolgozásához használt vegyi anyagok toxicitása, beleértve például a sósavat. Ezek azok az okok, amiért a lítium használat hatásai katasztrofálisak lehetnek, persze ez ügyben már javában zajlanak a fejlesztések, és több mint valószínű, hogy a forradalom csak az idő kérdése.

De akkor most nem is éri meg elektromos autót vásárolni?

Fontos megjegyezni, hogy az elektromos autóknak még mindig szükségük van egyfajta energiára a működéshez. Tehát míg a villamos energia használata a működéshez közvetlenül nem fosszilis tüzelőanyagokat bocsát ki, maga a villamos energia termelése valószínűleg igen, hiszen az előállítása egészen egyszerűen megköveteli, hogy elégessék az energiaforrásokat, és ez bizony hatalmas mennyiségű szén-dioxidot szabadít fel a légkörbe. De akkor ez azt jelenti, hogy sem a hagyományos, sem az elektromos autók nem tudják teljesen elkerülni a szénlábnyomot? Az elektromos autók környezetbarát titulusa pedig csak pusztán legenda vagy egy jó marketing fogás? Nos, a válaszhoz meg kell értenünk az elektromos kocsik környezeti hatásait minden életciklusukban. Egy átlagos elektromos autónak valóban alacsonyabb az ökológiai lábnyoma, mint egy benzines vagy dízelüzemű járgánynak. Bár a gyártáshoz kétséget kizáróan több energiára van szükség az elektromos autók aspektusában, életciklusuk a bolygónk számára jóval kedvezőbb helyzetet eredményez, mint amit a hagyományos járművek esetében tapasztalhatunk. Így hasonló impressziót generálnak környezettan szempontból, mint amit a beszerzésüknél érzünk: a megvásárlásukhoz ki kell pengetni a lóvét, viszont alacsonyabb működési és karbantartási költségeik azért kárpótolnak az együttélés végére. És mivel az éghajlatváltozás hatásai már aggasztóan egyértelműek, a vállalatoknak és a kormányoknak egyértelműen a szén-dioxid-semleges világ megteremtésére kell összpontosítaniuk, és igenis minden lehetőséget ki kell használniuk. Bár az elektromos autók egyre népszerűbbek, életünk más vonatkozásaiban is zöldebb megoldásokat kell találnunk, hogy valóban megmenthessük a bolygót. Bízzunk benne, hogy a következő évtizedekben is egyre több zöld innovációt fogunk látni!

Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere  
Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.
Fékszerviz, fékjavítás  
Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.
Futómű beállítás  
Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.
Klímatöltés, tisztítás, javítás  
Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.
Automata váltó olajcsere  
Automata váltó olajcsere átöblítéses gépi automata eljárással.
Vezérműszíj csere, vezérlés javítás  
Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.
Kuplung javítás, kuplung csere  
Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.
Autódiagnosztika  
Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.
Autó állapotfelmérés  
Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson.
Műszaki vizsgáztatás  
A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.
Részecskeszűrő tisztítás  
Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.
Kipufogó javítás  
Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.
Lengéscsillapító mérés  
Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.
Gumiszerviz  
Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.
Autófűtés és autóhűtés javítás  
Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.
Autó akkumulátor csere, akkuszerviz  
Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.
idő

Tisztelt ügyfeleink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy autószerviz műhelyünk 2022.12.27-től 2022.12.30-ig ZÁRVA tart. Az utolsó nyitvatartási nap az évben 2022.12.23. 2023.01.02-től a megszokott nyitvatartási rendben várjuk Önöket!

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa. Adatvédelemi szabályzat

Az üzenet küldése sikeres!

Köszönjük hogy felvette a kapcsolatot a KA Bosch Car Szerviz munkafelvételével, hamarosan válaszolunk levelére, vagy felhívjuk a megadott telefonszámon egyeztetés végett.
Üdvözlettel: KA csapata