Amennyiben nem gumis szakemberként tevékenykedik, ránézésre nehéz lehet megkülönböztetni a téli abroncsot a nyáritól. Következő írásunkban a két abroncs közti különbségekről olvashat.
Nem átverés!
Nyugat-Európában teljesen evidens minden sofőr számára, hogy ha beköszönt a hideg időjárás, lecseréli az abroncsokat télire. Hazánkban sokan még mindig úgy vélik, hogy ez a csere egy óriási átverés és lehúzás. A tények és a tapasztalatok egészen mást mutatnak, ugyanis hatalmas különbségek vannak a két változat között, amely nem merül ki a jelölésekben. A két eltérő abroncs leginkább a gumikeverék tekintetében különbözik egymástól.
A legfontosabb különbségek
A nyáriak rendszerint keményebb keveréket kapnak a gyártóktól, a hidegebb időre szánt darabok lágyabbakat. A téli gumi anyaga magas szilikatartalmú, így az abroncs a hideg, azaz plusz 7 Celsius-fok alatti aszfalton nem válik rugalmatlanná, nem veszít a tapadásából. A téli gumik rendszerint robosztusabb felépítésűek, rengeteg sűrű és apró lamella kapott rajtuk helyet, hogy a hóban, valamint a latyakban is megfelelő tapadással rendelkezzenek. Mély kapaszkodókkal és határozott élekkel vannak ellátva, így a gázpedál lenyomásakor a motor erejét még síkos úton is képesek közvetíteni az aszfalt irányába. A nyári abroncsok mintázata kevésbé tagolt, feltűnő a sűrű lamellázottság hiánya, amelyre nyári útviszonyok között nincs is szükség. A nyári gumi futófelülete a télinél telítettebb, a nagyobb felfekvési felület által jó tapadást biztosít száraz úton. Értelemszerűen a meleg időszakban a speciálisan hidegre kitalált téli gumik nem tudnak olyan hatékony munkát végezni, ezért a szakemberek javasolják tavasszal a cserét. Hiába hagyjuk ugyanis fent a téli szettet nyárra, azzal nem spórolunk: a fékút megnő, a futómű hamarabb meghibásodik, valamint a fogyasztás is megnőhet.