Tovább csökken a dízelautók részaránya: a német piacon az idén 30 százalék alá csökken az újonnan forgalomba helyezett járművek között. Az egyik ok annak a kockázata, hogy kitilthatják a dízeleket a nagyvárosok belvárosi forgalmából.
Kockázatos dízelt venni
Tovább veszít jelentőségéből és közel húsz évvel ezelőtti szintre csökken az idén a dízelek részaránya a német autópiacon az újonnan forgalomba helyezett járművek között a CAR autóipari kutatóintézet tanulmánya szerint. A részarányuk az idén 30 százalék alá csökken, és az elkövetkező három-öt évben tovább zsugorodik, 30 és 20 százalék között alakul. Tavaly decemberben 32,8 százalék volt a részarányuk, száz hónapja a legalacsonyabb, holott 2017 elején még 44,8 százalékon álltak. A dízelek népszerűségének csökkenése négy fő okra vezethető vissza. Az egyik annak a kockázata, hogy kitilthatják ezeket a típusú autókat a nagyvárosok belvárosi forgalmából. A másik, hogy a benzinmotorokra épülő hibridek már a dízelekével vetekedő fogyasztási megtakarítást kínálnak.
Elveszik az érdeklődés
Harmadik okként felmerült az üzemanyag adókedvezménye megvonásának lehetősége: a dízel jelenleg Németországban nagy adóelőnyt élvez a többi üzemanyaggal szemben. A térvesztésének a legfőbb oka azonban a negyedik, mégpedig az, hogy a jövőben a céges üzemeltetők is elveszíthetik az érdeklődésüket iránta. Miközben a lakossági tulajdonba kerülő autók körében már 20 százalékra csökkent a dízelek részaránya, a céges autóknál még nem mutatkozik meg a csökkenés, mivel ezek a járművek főként lízingkonstrukcióban üzemelnek, ami mentesíti a felhasználót a tulajdoni kockázatoktól. A lízingtársaságoknál azonban már növekedésnek indult a ki nem használt dízeljárművek aránya. A társaságok ezért díjaik növelésére fognak kényszerülni, ami a felhasználók számára teszi még kevésbé vonzóvá a dízelautókat.