Profi kontra nem profi autó karbantartás

Profi kontra nem profi autó karbantartás

A legtöbb autógyártó előszeretettel hozakodik elő azzal az ötlettel, hogy egy profi szerelőhöz forduljon mindig, amikor az autó karbantartására kerül a sor. Ebben persze van némi igazuk, hiszen nagyon fontos a szervizelésnél a tapasztalat és a profizmus, viszont nem feltétlenül szükséges minden alkalommal profi szervizeléshez fordulni. Ahhoz, hogy az autók mindig jó állapotban legyen és az alkatrészek se menjenek tönkre a szervizeléssel kapcsolatban kövesse az autó kézikönyvét.

Az autógyártók nem határozhatják meg, hogy milyen szerelőhöz vigye az autót

Ha a gépjármű még mindig garancia alatt áll, és nem a gyártó által előírt szervizbe viszi az autót, akkor ez befolyásolhatja a garanciát, viszont az se gond, ha egy átlagos autószerelő végzi el a karbantartási feladatokat egészen addig, amíg azokat úgy végzi el a szerelő, ahogy azok a kézikönyvben le vannak írva. Az autógyártók tehát nem határozhatják meg, hogy X vagy Y autószervizbe vigye az autót, tehát ha van egy szerelő ismerőse, akihez már évek óta jár, és akinek a munkájával elégedett, nyugodtan elviheti a vadonatúj autót is szervizelésre akár havonta is. A garanciával akkor lehet probléma, ha a szerelő olcsóbban szeretné megúszni a munkát és olyan alkatrészt használ, ami nincs előírva és ez az alkatrész később problémát okoz vagy károsít valamilyen alkatrészt. Egy másik szempont, amit figyelembe vehet autószerviz választásnál az az, hogy nem minden szerelő rendelkezik a legújabb és legmodernebb technológiákkal és felszerelésekkel.

Az árak miatt nagyon sokan inkább egy helyi szerelőhöz mennek

Az emberek gyakran döntenek úgy, hogy inkább megelégszenek a helyi szervizeléssel, mert az olcsóbb, mint mondjuk elmenni egy komolyabb autószervizbe. Emellett az idő is sokat számít, amiből általában kevés van, tehát sokan azért sem mennek el a városból egy másik autószervizhez, mert egyszerűen nincs idejük. Ami az árakat illeti, a profi autószervizeknél azért lehet drágább a karbantartás, mert magasabbak az órabérek amiatt, hogy ott minden szerelőt a cég képzett ki. A nem profi szerelők pénzt spórolnak meg azzal, hogy olcsóbb, gyengébb minőségű alkatrészeket használnak, és ezért kerül kevesebbe egy átlagos szerelőnél a szervizelés, viszont ha önnek egy vadonatúj autója van, akkor ez kockázatot jelenthet. Érdemes tehát megfontolni, hogy milyen szervizhez és szerelőhöz fordul, mert az olcsó alkatrészekkel és a garancia elvesztésével igen rosszul járhat.