A Ford és az amerikai Domino’s Pizza-hálózat fogott közös projektbe, amelyben egy önvezető Ford Mondeóval hordják ki a rendeléseket, egyelőre egy kis területen, Michiganben.
A pizza szállítás is lehet az önvezető autók felhasználásának egyik fő területe
Nem gondolnánk, hogy a Ford ügyvezető alelnöke és a globális piacok elnöke, JimFarley túl sok időt töltene azon elmélkedve, hogyan kellene kézbesíteni egy megrendelt pizzát. Pedig Farley, aki az autógyártó autonóm járműegységeinek üzleti stratégiáját felügyeli, úgy véli, hogy az olyan dolgok kiszállítása, mint a pizza, lehet az önvezető autók felhasználásának egyik fő területe a közeli jövőben. Kíváncsi, hogy az emberek hogyan viselkednének egy-egy ilyen tranzakció közben. A rendelést követően a járművet követni lehet, GPS alapján figyelni, merre jár, majd amikor közeledik a házhoz, küld egy szöveges üzenetet is, hogyan lehet hozzájutni a rendeléshez az elvileg sofőr nélküli autóból. A helyzet egyelőre nem olyan súlyos, hogy a pizzás futároknak új munkakört kell keresnie, mert ebben a kiszállító járműben természetesen van személyzet is. Igaz, egy mérnök, aki a pizza szállító szerepkört is kénytelen ellátni a jármű felügyelete mellett. A Ford részéről a célkitűzés a negyedik szintű automatizált vezetési szint elérése napi szinten, amely az ilyen szintű kiszállításokat már el tudná látni. Ez a szint lényegében az, amikor már teljesen önvezetőnek tekinthető egy jármű.
A metróknál már működik
Az önvezető technológia egyre több autógyártót foglalkoztat, a megoldást pedig nem meglepő módon a közösségi közlekedésben, valamint az áruszállításban is szeretnék bevezetni. Budapesten a 4-es metró már jó ideje vezető nélkül közlekednek, miért ne működhetne ez az utakon is? A jövő sok érdekességet tartogat, a gépek pedig egyre több terhet vesznek majd le az emberek válláról.