Praktikum, helykínálat, egyszerűség: korábban nagyjából ennyit várhattunk el egy kisbusztól. Mostanra azonban már olyan sokat fejlődött az autóipar, hogy ezekben a kategóriákban is szükség van némi pluszra ahhoz, hogy előnyt tudjanak szerezni a gyártók a vetélytársakkal szemben.
Élmény vezetni, ám a holtterek rontanak az összképen
Vezetés közben arra kell figyelni a Citroёn SpaceTourer esetében, hogy nagy a tengelytávolság, ezért a viszonylag jó manőverezhetőséget úgy éri el a modell, hogy nagyon alá lehet szedni a kerekeit. Még parkolóházba is nyugodtan mehetünk vele, jó eséllyel elférünk, ha nem maradna oldalt hely az ajtók kinyitására, még mindig távozhatunk a tolóajtókon keresztül. Sajnos hatalmas holttere van a kisméretű külső tükröknek, és a holttérfigyelő sem működik megbízhatóan, ezért mondjuk egy gyorsforgalmi útra való besoroláskor nagyon észnél kell lenni. Szerencsére erőből nincs hiány, a 2,0 literes dízel csendesen teszi a dolgát, a 370 newtonméteres maximális nyomatéknak köszönhetően a rugalmasság is rendben van, a fogyasztás szintén elfogadható. A váltó pontosan kapcsolható, jól eltalálták az áttételezést.
Háromféle hosszban kapható
Ülései kényelmesek, a kárpit strapabírónak tűnik, a nagy tolóajtókon könnyen be lehet szállni a kocsiba. A SpaceTourer háromféle hosszban kapható: az XS kivitel 4,60, az M-es 4,95, az XL pedig 5,30 méteres, amihez nagyjából még mélygarázsbarát, 190 centiméteres magasság és 192 centis szélesség tartozik. Fordulóköre kiviteltől függően 11,3, illetve 12,4 méter között változik. A legolcsóbb SpaceTourer 10,3 millió forinttól vihető el, a legdrágább pedig 15,2 milliós alapártól indul. Összességében nyugodt szívvel kijelenthetjük, hogy remek családi, vagy csapatszállító járgány, elképesztő helykínálattal, élhető belsővel, takarékos, erős dízelmotorral.