fbpx

Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Árajánlat, időpont kérés

Olcsón megbízható autót: a Punto második generációja

Második generációs Fiat Punto

Nos, ha egy mondatban kellene összefoglalnunk, hogy megéri-e használt autóként a Fiat Punto második generációját venni, akkor azt mondanánk, ennek is vannak típushibái, de úgy összegészében meglepően sokat kapunk az árához képest.

Anno 1999-ben mutatták be a Punto második generációját, a legjobb kisautók közé sorolták akkoriban. Kategóriájához képest kényelmes és tágas volt, a felszereltségre és az utastér kialakítására sem lehetett panasz. Mindemellett még közös nyomócsöves befecskendezésű dízelmotorral is lehetett kapni. De vajon tartja az árát? Nem jellemző, de a Punto-ra kifejezetten negatívan hatott a 2003-as modellfrissítés mind belül, mind kívül. Igénytelenebb lett az utastér, óriási fényszóróival bambán nézett a vásárlókra. A csomagtartó ellenben impozáns a kocsi méretéhez képest, 297 liter kapacitású.

Széles motorválaszték

Aki a motorokat tartja elsődleges szempontnak a vásárlásnál, örülhet, hiszen van miből válogatnia. A dízelpártiaknak ott vannak az 1.9 literes közös nyomócsöves befecskendezésű, kamrás motorok, az 1.75 literes 131 lóerős szívómotorok, a modellfrissítés után pedig kínálatba került a Multijet dízelmotor is. Utóbbiakra jellemző volt a turbóhiba, de a használt piacon keringőket ez már nem fenyegeti, mivel anno garanciásan javították a feltöltőt szükség esetén. Tapasztalataink alapján azonban mi az 1.2 literes 16 V motort tartjuk a legoptimálisabb választásnak: „ég benne” az olaszos tűz, ráadásul a fogyasztás is kedvező. Átlagos országúti vezetésnél alig 5 litert eszik, de városban sem fogyaszt 7 liternél többet. A motorváltozat leggyengébb pontja a hengerfejtömítés, amivel szokott probléma adódni, ritkább esetben a váltóval is. Az 1.2-es 8V, 60 lóerős motorral sem nyúlhatsz nagyon mellé: viszonylag hamar gyorsul, finoman jár a motor. Ha a modellfrissítés utáni, 2003-as és fiatalabb modelleket nézzük, azokból az 1.4 literes 95 lóerős kiadás a legideálisabb választás, noha ezeknél is fennáll a hengerfej tömítés kiégésének veszélye. Ugyan maga az alkatrész nem drága, ám a szervizdíj annál inkább, mivel időigényes feladat; még a vezérműszíjat is le kell szerelni hozzá. Oda kell rá figyelni, ugyanis a hűtőfolyadék könnyen elszökhet a tömítetlen réseken, még a motorba is bekerülhet. Mivel kevés a hűtővíz, úgy a motor is túlhevül, és intenzíven csökken az élettartama. Ám ha a tömítés az olajkör felé rongálódik, úgy a motorolaj és maga a kenés hiányában kipurcan a motor.

Mire kell még figyelni?

A már említett hengerfej tömítés hiba legsűrűbben a 60 lóerős benzines motorokat érinti, azoknak is az egyes és négyes hengerét, míg az 1.2-es 16V kiadásban jóval ritkábban. Találkozhatsz a szervókormány visszajelző lámpa felvillanásával, ez a kormány nyomatékérzékelőjének meghibásodására utal. Mi több, olyankor is felvillanhat, ha amúgy a kormánynak nincs is semmi baja. Tipikus gond szokott még lenni valamelyik oldalon az ablaktörlő-rudazat idő előtti kopása.

A benzines és dízeles motoroknál is szíjas vezérlést alkalmaztak. Ellenben az 1.25-ös dízelmotornál vezérműlánc működteti a szelepeket, amit gyári előírás szerint 300 000 kilométerenként kellene cserélni. Mi azonban azt ajánljuk, hogy minimum 150 000 kilométerenként cseréltesd ki a vezérműláncot és feszítőt egyaránt, mivel előbbi megnyúlása súlyos motorhibát eredményezhet a szelepvezérlés átugrása miatt. Próbavezetésnél, ha a motorindítást követően zörgést-csörgést hallasz a motortér felől, akkor bizony könnye állhat láncprobléma a háttérben.

Nem megy rá a fizetésünk

Szerencsére a használtan vásárolt Punto II fenntartása, javíttatása nem veszélyes anyagilag. A Fiat márkaszervizek öt évnél öregebbi kocsikhoz kedvezményes alkatrészeket kínálnak, míg utángyártott, sőt bontott alkatrészt sem nehéz kedvező áron találni – legyen szó vezérlésről, karosszéria alkatrészekről, a teljesség igénye nélkül. Ha már az alkatrészeknél járunk, fontos még megemlítenünk, hogy az első fékbetétek cseréje kb. 50 000 kilométerenként válik esedékessé, míg a féktárcsáké kb. minden 60 000 kilométer után.

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere

Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.

Fékszerviz, fékjavítás

Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.

Olajcsere, szűrő csere Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.

Kuplung javítás, kuplung csere

Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.

Műszaki vizsgáztatás

A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.

Kipufogó javítás

Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.

Autó állapotfelmérés

Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson

Vezérműszíj csere, vezérlés javítás

Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.

Autódiagnosztika

Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.

Részecskeszűrő tisztítás

Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.

Gumiszerviz

Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.

Futómű beállítás

Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.

Autóklíma töltés, tisztítás, javítás

Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.

Lengéscsillapító mérés

Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.

Autófűtés és autóhűtés javítás

Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.

Autó akkumulátor csere, akkuszerviz

Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa. Adatvédelemi szabályzat

Az üzenet küldése sikeres!

Köszönjük hogy felvette a kapcsolatot a Kovács Autó Bosch Car Szerviz munkafelvételével, hamarosan válaszolunk levelére, vagy felhívjuk a megadott telefonszámon egyeztetés végett. Üdvözlettel: Kovács Autó csapata