A robbanómotorok működésük során nagy hőt termelnek. Az üzemi hőmérséklet fenntartása érdekében ezt a felesleges hőt folyamatosan el kell vezetnie a hűtőrendszernek. Az autó hűtőrendszerében egy kis hűtőkör és egy nagyobb működik. A kisebb csak a motorban cirkuláltatja a hűtőfolyadékot, ami alapvetően olaj. A nagyobb körbe már egy külső hőcserélő van bekapcsolva és ha ez kevés, egy ventilátor segíti a felesleges hőmennyiség elvonását. Az egészet egy termosztát vezérli, amely egy hőmérséklet elérésekor bekapcsolja a külső hűtőkört, vagy végső esetben a ventilátort. A rendszer felépítéséből is látszik, hogy számos helyen hibásodhat meg, ami mind megakadályozza a hűtőrendszer hatékony működését.
Az elektromos hibák és a dugulások a leggyakoribbak
A hűtőrendszer meghibásodása különösen nyáron veszélyes, amikor a rendszer a legnagyobb igénybevételnek van kitéve. Ezzel kapcsolatban a szomorú hír, az, hogy szinte bármi hibásodik meg, tehát akár a termosztát, a hűtéskapcsoló, a ventilátor motorja, vagy kapcsolója, a hűtővezeték lyukad ki, vagy dugul el, a megoldás az autószerviz. Ráadásul komolyan kell venni ezeket a meghibásodásokat, mert a magas hőmérséklet visszafordíthatatlan károsodásokat okozhat a motorban és annak számos kiegészítő berendezésében. Ez ugyancsak autószervizben végződik, csak sokkal mélyebben kell pénztárcánkba nyúlni, mint a hűtőrendszer javítása esetén.