Nem árt résen lenni, ha külföldről érkező használt autót tervezünk vásárolni

Nem árt résen lenni, ha külföldről érkező használt autót tervezünk vásárolni

A hazai autópiac egy nagy szegmensét a nyugatról jelentős létszámban érkező gépkocsik adják. Cikkünkben összegyűjtünk néhány hasznos információt, hogy mire érdemes odafigyelni, ha mi is ezt tervezzük.

Ne csak az ár alapján döntsünk

Továbbra is általános vélekedés, hogy Nyugat-Európában a magyarországinál több odafigyelést és szervizelést kapnak az autók, továbbá jobb utakon futnak, futóművük kevésbé kopik, így az autók egésze is kevésbé rázkódik szét. Természetes, hogy az ilyen vásárlásokkor kockázatot vállalunk, hiszen gyakorlatilag nincs rizikó nélküli üzlet. Sajnos sokszor nem azt kapjuk, amit láttunk, vagy elképzeltünk a hirdetés alapján. Több olyan részlet is van, amire érdemes odafigyelni annak érdekében, hogy ne egy „roncsteleppozitív” verdát vásároljunk.

Amit mindenképpen érdemes megtennünk:

Külföldi beszerzésnél többször előforduló probléma, hogy csak a helyszínen derül ki, az autónak eltitkolt sérülései, hiányosságai, hibái vannak. Az eladó könnyen visszaélhet az utazásba fektetett jelentős idő és pénzráfordítással. Mivel ez kényszerhelyzetet szül, a vevő ilyenkor hajlamos akár súlyos kompromisszumokra is. Ezt megelőzendő indulás előtt mindenképp beszéljünk az eladóval, kérjük el az autó alvázszámát és informáljuk le. Ha bármi gyanúsat észlelünk, el se induljunk. Elengedhetetlen az alapos átvizsgálás! Egyetlen szerződést sem szabad megkötni anélkül, hogy a gépjármű állapotát szakember mérné fel. Amennyiben az autóért mi magunk megyünk külföldre, és nem rendelkezünk megfelelő szaktudással, vigyünk magunkkal olyan szakembert, akinek a véleményében, ítéletében megbízunk. Gyakran a szervizkönyvek sem valódiak, aminek jele lehet, ha az elvileg több éves eltéréssel születő bejegyzések mind ugyanazzal az írással és tintával szerepelnek benne.