Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Időpont kérés

Mitől lehet, hogy túl gyakran kell féktárcsát cserélni egy kocsin?

féktárcsa cseréje

Autóvezetés közben minden pillanatban az úton és annak közvetlen környezetén kell tartanunk a szemünket, felkészülve a legváratlanabb helyzetekre. Bármikor történhet egy hirtelen bekövetkező fordulat, egy járókelő úttestre lépése, vagy egy vad meglepetésszerű kiugrása a fák közül. Nekünk pedig vészfékeznünk kell, hogy elkerüljük a veszélyes helyzetet. Hiába figyeltünk azonban az útra, ha közben elhanyagoltuk az általunk vezetett autó fékrendszerének ellenőrzését.

A fékrendszer

Az autónak akkor és ott kell megállnia, amikor és ahol a vezetője szeretné. Ehhez tökéletes állapotban lévő fékrendszerre van szükség. Az alkatrészek azonban folyamatosan kiemelkedő terhelésnek vannak kitéve, ami miatt elhasználódhatnak, elkophatnak. Ez pedig azt eredményezi, hogy folyamatosan nő a fékút, és adott esetben eljöhet az a pillanat, amikor nem tudjuk megállítani a gépjárművet egy hirtelen elénk táruló helyzetben, ami rendkívül balesetveszélyes. Ne legyünk tehát restek bizonyos időközönként, de maximum az éves szervizek alkalmával ellenőriztetni a fékrendszer alkatrészeinek állapotát. Ha mindig ugyanazt az autót vezetjük, lehet, hogy észre sem vesszük, hogy ugyanarra a mozdulatra mindig néhány centiméterrel tovább tart megállítani a járművet. Ez azonban néhány hónap alatt akár métereket is jelenthet, ami viszont már nem játék, ha vészfékeznünk kell. A fékrendszer több alkatrészből tevődik össze, amelyek közül a fékbetét és a féktárcsa végzi el a munka nagy részét. Fékezéskor a mozgási energiát súrlódás segítségével hőenergiává alakítják, amely végül a légkörbe kerül, elsősorban a féktárcsán kialakított légcsatornáknak hála. Működésükből fakadóan folyamatosan koptatják egymást, ezért fontos a folyamatos felülvizsgálatuk. A féktárcsa elvékonyodhat, ami miatt nő a fékút, csökken a fékezési hatékonyság. Ha a vastagsága a gyártó által megadott minimum szint alá csökken, akkor pedig könnyen el is törhet, ami pedig fokozottan balesetveszélyes helyzethez vezethet.

A féktárcsa cseréje

Persze a féktárcsa elhasználódásának nem szabad egyik napról a másikra megtörténnie. Egy átlagos minőségű alkatrész az első tengelyen bőven meghaladhatja az ötvenezer futott kilométert, míg a hátsó tengelyen lévő féktárcsák akár a százötvenezer megtett kilométert is elérhetik komolyabb probléma nélkül. Ezután viszont kötelező a javítás elvégzése. A féktárcsákat mindig párban cseréljük, az egyenetlen kopás miatt ellenkező esetben a fékezési hatékonyság jelentősen romolhat, vagy az autó emiatt az egyik irányba húzhat. Optimális esetben a csere után hosszú ideig tökéletes fékműködésre számíthatunk. Megnyugvást persze csak a folyamatos felülvizsgálat adhat erre. Előfordul azonban olyan eset, hogy jóval a csereperiódus várható eljövetele előtt újra kell cserélni az alkatrészt. Ennek több oka is lehet. Az egyik, hogy gyenge vagy hibás minőségű alkatrészt vásároltunk, ami idő előtt veszít hatékonyságából. A másik, hogy nem voltunk elég körültekintőek, amikor elvégeztük a cserét, a művelet precíz munkát igényel, érdemes ezért szakemberre bízni a megvalósítását. Még akkor is előfordulhat, hogy valami nem tökéletes, akkor viszont legalább lehetőségünk van garanciális javításra. A leggyakoribb hibák a féktárcsa cseréjekor a következők: a rögzítés nem megfelelő, ami miatt rosszul kopik. Az sem elképzelhetetlen, hogy a túlhúzott csavarok miatt sérülnek vagy torzulnak az alkatrészek. Az is lehet, hogy a felszereléskor a kerékagy felületén megtelepedett, de figyelmen kívül hagyott rozsda vagy egyéb szennyeződés miatt rosszul kerül fel a féktárcsa.

Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere  
Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.
Autódiagnosztika  
Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.
Autó állapotfelmérés  
Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson.
Futómű beállítás  
Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.
Vezérműszíj csere, vezérlés javítás  
Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.
Fékszerviz, fékjavítás  
Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.
Klímatöltés, tisztítás, javítás  
Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.
Automata váltó olajcsere  
Automata váltó olajcsere átöblítéses gépi automata eljárással.
Kuplung javítás, kuplung csere  
Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.
Műszaki vizsgáztatás  
A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.
Részecskeszűrő tisztítás  
Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.
Kipufogó javítás  
Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.
Lengéscsillapító mérés  
Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.
Gumiszerviz  
Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.
Autófűtés és autóhűtés javítás  
Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.
Autó akkumulátor csere, akkuszerviz  
Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.
Dióhéjas szívórendszer tisztítás  
Masszív koromlerakódás borítja a közvetlen befecskendezéses benzinmotorja szívószelepét vagy diesel autója szívósorát? Ne várjon addig, amíg ez problémát okoz!
idő

Tisztelt Ügyfeleink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy autószerviz műhelyünk 2024.03.29-2024.04.01. között  ZÁRVA tart. 2024.04.02-től a megszokott nyitvatartási rendben várjuk Önöket!

Az üzenet küldése sikeres!

Köszönjük hogy felvette a kapcsolatot a KA Bosch Car Szerviz munkafelvételével, hamarosan válaszolunk levelére, vagy felhívjuk a megadott telefonszámon egyeztetés végett.
Üdvözlettel: KA csapata