Ha a nyári nap melegétől felforrósodott aszfaltcsíkon, valahol az isten háta mögött kigyullad a hűtőrendszer hibáját jelző piros lámpa a műszerfalon, azonnal álljunk meg és kapcsoljuk ki a motort. Mi a teendő, ha útközben hibásodik meg a hűtőrendszerünk? Először is: semmi pánik. Viszont rögtön álljunk meg, ott ahol vagyunk. Ha az autópályán, akkor ott, a leálló sávban. Azonnal kapcsoljuk ki a motort. Még mielőtt bármit tennénk, gondoskodjunk az álló autóra figyelmeztető jelzésekről. Kellő távolságban, tehát vagy 100 méterre a piros háromszöget is tegyük ki! Tanácsos a fényvisszaverő mellényt is felvenni, főleg sötétben. Az utasok semmi esetre se maradjanak a kocsiban, szálljanak ki és menjenek az autósztrádától biztonságos távolságba, ha meleg van, és találnak, akkor árnyékba.
A forróságban különösen fontos a hideg fej
Először vegyük alaposan szemügyre a motorház tetejét, mielőtt kinyitnánk. Ha belőle füst vagy forró pára száll fel, akkor ne nyissuk ki azonnal, várjuk meg, amíg a motor kihűl. Óvatossan, mert könnyen leforrázhatjuk magunkat. Ne felejtsük el a hűtővíz forrás pont fölötti hőmérsékleten is lehet. Amikor végre benézhetünk a motorház teteje alá, akkor az első azt ellenőrizni, hogy van e hűtővíz és mennyi a rendszerben. Ha a minimum jel alatt van, akkor szerencsénkre csak utána kell tölteni. Ha nincs nálunk hűtőfolyadék sem desztillált víz, lehet ásványvizet is használni, de ezt követően, amint csak lehet cseréljük le a hűtőfolyadékot. Ha egy csepp folyadék sincs a hűtőrendszerben és látjuk az elfolyás nyomát is a hőcserélő radiátoron, vagy valamelyik vezetéken, akkor csak az autómentő és egy szakértő csapat segíthet rajtunk.