Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

+36-62-554-013

Árajánlat, időpont kérés

E-mail üzenet írása

Árajánlat, időpont kérés

Mit tegyünk, ha átvertek az autószervizben?

Jegyzetelő autószerelő

Minden autó elromlik néha, de ha nem romlik, akkor is szükséges a rendszeres szervizelés. Megbízható szerelőt találni nem kis feladat, sok helyen visszaélnek a helyzettel, azaz kihasználják, hogy a kocsitulajdonos nem szakember. De mit tegyünk, ha úgy érezzük, átvertek minket a szervizben? Van segítség!

Törekedjünk a békés megoldásra

Kezdjük azzal, hogy az nem elég, ha átverésre gyanakszunk. A magyar ember gyanakvó, ami az autóját illeti, de sok esetben nincs igaza. Éppen ezért ne indulatból cselekedjünk, vegyük elő a józan eszünket. Ha nem oldódott meg a probléma, amelyért azonban fizetnünk kellett, először próbáljunk békés megoldásra törekedni. Elképzelhető, hogy nem is átverésről van szó, csupán arról, hogy valamit elrontottak a szervizben. Mindenki hibázhat, az autószerelő is, ha ezt beismeri, majd orvosolja, meg is szűnt a gond. Ha vita, veszekedés lesz a történetből, az senkinek sem jó, ám sajnos lehetetlen ezt néha elkerülni. Ebben az esetben érdemes kikérni egy „másodvéleményt” egy hozzáértő ismerőstől vagy egy konkurens szerviztől. Ha dokumentálva van a baklövés, nehezebben védekezik az ellen a hibázó szakember. Fontos, hogy ne magunkat, de ne is az autót a szervizbe beadó házastársat hibáztassuk – az nem visz előre, és nincs is semmi értelme.

Felelősséget kell vállalnia a szerviznek

Ha minden kötél szakad, és sehogy sem sikerül megegyezni, jogi lépéseket lehet tenni. Erre megvan a gyakorlat, kormányrendelet szabályozza, hogy a javítások, azaz a szolgáltatások után féléves jótállási felelőssége van a szervizeknek, ezt ki lehet használni. Persze csak akkor, ha kaptunk számlát, bizonylatot a munkáról, amelyen részletesen rajta van, mit is végeztek el a műhelyben. Ezek nélkül nehezen tudja bizonyítani az ember az igazát. Ezért javasoljuk: mindig kérjünk tételes számlát! Ráadásul mivel jótállásról beszélünk, nem a panaszosnak kell igazolnia az igazát – amely nehéz is lenne, hiszen nem szakember a legtöbb autótulajdonos –, hanem a szerviznek kell bizonyítania, hogy mindent a szabályoknak megfelelően tett meg. Ha így csinálták, nem ijednek meg ettől, ha azonban sunyi módon jártak el, nincs menekvés. Érdemes megemlíteni, hogy van egy összeghatár, ez a bruttó 20 ezer forint anyagköltséggel együtt, amely minimumnak tekinthető a felelősség tisztázása kapcsán. Ez alatt nem nagyon tehet semmit a tulajdonos, 20 ezer forintos munkálatok felett azonban minden joga megvan a reklamálásra. Összefoglalva: ha úgy érezzük, átvertek, először bizonyosodjunk meg erről, másodszor próbáljuk meg békésen rendezni, harmadszor pedig, ha ez nem sikerül, álljunk ki az igazunkért. Minden feltétel adott ehhez.

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa. Adatvédelemi szabályzat